ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پنج دلیلی که نباید به‌روزرسانی‌های ویندوز را نادیده گرفت

بی اعتنایی به به‌روزرسانی‌های ویندوز، سیستم شما را در برابر حملات سایبری، آسیب‌پذیر می‌کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از xda-developers، درست است که به‌روزرسانی‌ها، می‌توانند کمی آزاردهنده باشند. به‌روزرسانی همیشه وقتی وسط انجام کار مهمی هستید، یک اعلان نشان داده می‌شود و با توجه به وقت غیرضروری که می‌گیرد، بسیاری از ما زحمت به‌روزرسانی را به خود نمی‌دهیم. با این حال، این عمل می‌تواند در دراز مدت به ضرر ما باشد. به‌روزرسانی‌ها مهم هستند زیرا وصله‌های امنیتی، رفع شده و ویژگی‌های جدید را به همراه دارند. اگرچه ممکن است به‌روزرسانی‌ها کمی آزاردهنده باشند، اما چند دلیل وجود دارد که چرا نباید به‌روزرسانی‌های ویندوز را به طور کامل نادیده بگیرید.

همچنین بخوانید

۱- نگرانی‌های امنیتی

هر چند دیگر در سال ۲۰۲۳ به نرم افزار آنتی ویروس شخص ثالث نیاز ندارید زیرا مایکروسافت دفندر به حد کافی خوب است، اما به‌روزرسانی‌های ویندوز به دلایل امنیتی، مهم‌تر هستند. مایکروسافت مدام در تلاش است تا آسیب‌پذیری‌ها را در سیستم‌ عامل خود شناسایی کرده و وصله‌های امنیتی ویندوز را با به‌روزرسانی‌های خود منتشر می‌کند تا آنها را برطرف کند. نادیده گرفتن این به‌روزرسانی‌ها، شما را به هدف آسان‌تری برای حملات سایبری تبدیل می‌کند.

مایکروسافت دفندر برای محافظت از شما در برابر بدافزارها و فایل‌های مشکوک، کار بسیار خوبی انجام می‌دهد، اما اگر هرگز آن به‌روزرسانی نکنید، قدرت آن را محدود می‌کنید. هکرها دائما در حال تلاش برای یافتن آسیب‌پذیری‌ها هستند و کاربری که سیستم خود را به‌روز نمی‌کند و در نتیجه امنیت ضعیفی دارد، هدف آسان‌تری برای آنها است.

۲- از ویژگی‌های جدید جا می‌مانید

به‌روزرسانی اخیر ویندوز نیمه دوم سال ۲۰۲۳ ویندوز ۱۱ بسیار قابل ملاحظه است. این به‌روزرسانی، یک دستیار هوش مصنوعی به نام کوپایلت (Copilot) را معرفی کرده که دارای یک رابط مبتنی بر چت است و استفاده از ویندوز را آسان‌تر می‌کند. مایکروسافت حتی برنامه نقاشی را به‌روزرسانی کرد و به‌ طرز شگفت‌انگیزی، تغییری بزرگی در این برنامه قدیمی ایجاد کرد. بعلاوه، جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱، یک فایل اکسپلورر اصلاح ‌شده، یک برنامه پشتیبان ‌گیری جدید و حتی کنترل‌های نور  آر جی بی را معرفی کرد.

اگر هرگز به‌روزرسانی نکنید، همه این ویژگی‌های جالب را تجربه نخواهید کرد. درست است که ممکن است همه آنها را مفید ندانید، اما تا زمانی که آنها را امتحان نکنید، هرگز متوجه نخواهید شد.  ویژگی‌های جدید می‌توانند بسیار هیجان‌انگیز باشند، و کمی جان تازه به سیستم شما می‌بخشند. حتی اگر از بیشتر آنها استفاده نمی‌کنید، می‌توانید این ویژگی‌ها را نادیده گرفته یا آنها را به طور کامل غیرفعال کنید.  با این حال، همیشه ارزش امتحان کردن آنها را دارد.

۳- عملکرد تضعیف شده

گر به عملکرد اهمیت می دهید، به‌روز نگه داشتن سیستم بسیار مهم است. ممکن است بعضی از بازی‌ها یا برنامه‌ها روی نسخه فعلی ویندوز شما به خوبی اجرا نشوند، اما از این که بعد از به‌روزرسانی رایانه شخصی خود، عملکرد بهتری دارند، شگفت‌زده خواهید شد.

 نسخه‌های قدیمی ویندوز معمولا باگ یا اشکالاتی دارند که بدون به‌روزرسانی رفع نمی‌شوند. این مشکلات معمولا با یک به‌روزرسانی برطرف می‌شوند و مایکروسافت همچنین اغلب به‌روزرسانی‌های درایور را در این اصلاحات قرار می‌دهد تا به رایانه شما کمک کند روان‌تر کار کند. اگر به‌روزرسانی‌های ویندوز را نادیده بگیرید، تمام این اصلاحات را از دست می‌دهید.

۴- سازگاری

سازگاری دلیل مهم دیگری است که چرا نباید به‌روزرسانی‌های ویندوز را نادیده بگیرید. بسیاری از این به‌روزرسانی‌ها شامل به‌روزرسانی‌های درایور، رفع سازگاری برای نرم‌افزارهای قدیمی‌تر و به‌روزرسانی‌هایی برای برنامه‌های خاص هستند. این اصلاحات سازگاری است که باعث شده است بسیاری از برنامه‌های چند دهه‌ای هنوز در ویندوز ۱۱ به خوبی اجرا ‌شوند.

همانطور که احتمالا می‌توانید حدس بزنید، نادیده گرفتن به به‌روزرسانی‌ها می‌تواند منجر به مشکلات سازگاری شده و باعث شود مشکلاتی در کارایی یا عملکرد رایانه شما به وجود بیاید. خودتان را از دردسر نجات دهید و اجازه دهید مایکروسافت، مشکلات شما را برطرف کند.

۵- با به‌روزرسانی، در وقت و پول خود صرفه جویی کنید

این نکته پایانی به نوعی خلاصه‌ای از همه چیزهایی است که تاکنون در مورد آن صحبت کرده‌ایم.  به‌روزرسانی‌ رایانه شما می‌تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی زیادی کند. اجازه دهید این طور بگوییم که شما هرگز به‌روزرسانی نمی‌کنید زیرا فکر می‌کنید آنقدرها مهم نیست اما به دلیل امنیت ضعیف‌تر، قربانی یک حمله باج‌افزار می‌شوید و در نهایت، وقت و پول زیادی را برای بازگرداندن اطلاعات خود تلف می‌کنید. همچنین، عملکرد ضعیف در یک برنامه یا بازی خاص ممکن است شما را به دردسر بیشتری بیاندازد تا در نهایت متوجه شوید که به‌روزرسانی‌ ویندوز، راه‌حل است و اگر همان اول، به‌روزرسانی‌های خودکار را روشن می‌کردید، در وقت خود صرفه‌جویی بیشتری می‌کردید.

دستگاه خود را به‌روز نگه دارید

توصیه برای دریافت مرتب به‌روزرسانی‌ها، فقط به رایانه‌های شخصی یا لپ‌تاپ‌ها محدود نمی‌شود. این توصیه برای تلفن‌ها و هر دستگاه دیگری که دارید هم صدق می‌کند. حتی اگر به تمام ویژگی‌های جدید یا عملکرد بهتر اهمیتی نمی‌دهید، حداقل باید به خاطر امنیت، دستگاه‌های خود را به‌روز نگه دارید. هر به‌روزرسانی در تقریبا هر دستگاهی، نوعی از وصله‌های امنیتی را معرفی می‌کند، و نادیده گرفتن آنها خطری است که مسلما نمی‌خواهید به جان بخرید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا