انرژی

آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروگاه‌ها برای تولید برق در تابستان سال آینده

معاون راهبری تولیدشرکت برق حرارتی گفت: نیروگاه‌ها برای تابستان سال آینده آماده‌تر از همیشه خواهند بود و با آمادگی ۱۰۰ درصدی برای گذر از پیک آماده می‌شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی، ناصر اسکندری امروز در مراسم تجلیل از فعالان نیروگاهی با بیان اینکه تابستان امسال میزان آمادگی نیروگاه‌ها بالای ۹۰ درصد بود، گفت: تلاش خواهیم کرد برای تابستان سال آینده آماده‌تر باشیم.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه در طول فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۷۷۰۰ مگاوات ظرفیت جدید اضافه شد که ۵۰۰۰ مگاوات آن از ۴۰ نیروگاه جدید و ۲۰۰۰مگاوات هم از طریق ارتقای واحدهای گازی موجود محقق شد، ادامه‌داد: ۱۱۰ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی برای تابستان سال آینده تدوین شده است.

اسکندری گفت: بیش از ۱۶۹ مگاوات هم از طریق ارتقا واحدهای گازی محقق می‌شود و بخشی هم از محل رفع محدودیت نیروگاه‌ها به دست خواهد آمد.

برنامه‌ریزی برای گذر از تابستان بدون خاموشی در سال ۱۴۰۳

همچنین احمد حیدری – معاون مالی، حقوقی و امور مجلس وزیر نیرو – با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای تامین و مدیریت برق در تابستان سال آینده و تکرار تجربه موفق گذر از تابستان بدون خاموشی دو سال اخیر، گفت: کلید واژه رشد تولید در صنایعی چون فولاد، آهن، سیمان، خودروسازی و به طور کلی کارخانه‌های کشور برق است.

وی با بیان اینکه امروز یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران صنعت برق است و جوانان و متخصصان این سرزمین در بخش‌های مختلف صنعت برق مشغول فعالیت و خدمت ایثارگرایانه هستند.

معاون مالی، حقوقی و امور مجلس وزیر نیرو افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی ایران، میزان تولید برق در کشور فقط معادل ۷۰۰۰ مگاوات بود، این در حالیست که قسمت اعظم آن به دست مستشاران خارجی مدیریت و کنترل می‌شد. خوشبختانه امروز با تلاش‌های جهادگران این عرصه تولید برق بیش از ۹۰ هزار مگاوات است که بخش قابل توجه آن برق نیروگاهی را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه تولید برق، با رفاه، آسایش و آرامش همه هم‌وطنان در سراسر کشور همراه است، ادامه داد: امروز  ۱۰۰ درصد جامعه شهری و بیش از ۹۹ درصد جامعه روستایی حتی روستاهای بیش از ۵ خانوار از نعمت برق برخوردارند.

معاون وزیر نیرو با اشاره به ناترازی‌ها در بخش تولید انتقال و توزیع برق طی سال ۱۴۰۰، از برنامه‌ریزی برای تامین برق تابستان سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین برق پیک تابستان سال آینده، تلاش شده تا هیچگونه مشکلی در تامین و خاموشی در برق بخش خانگی همانند سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رخ ندهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا