انرژی

از بازسازی منازل بندرامام پس از آبگرفتگی سال ۹۹ چه خبر؟

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان آخرین وضعیت بازسازی و ساماندهی منازل مسکونی بندر امام پس از آبگرفتگی سال ۱۳۹۹ را تشریح کرد.

روح الله عمادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت روند بازسازی و ساماندهی منازل مسکونی بندر امام، اظهار کرد: در حال حاضر کار بازسازی و روند اقدامات بنیاد مسکن در بندر امام بدون وقفه در حال انجام است و تقریبا روزانه یک یا دو واحد در بحث واحدهای درجاسازی در بندر امام تخریب می‌شوند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت احداث ۳ شهرک مسکونی در بندر امام برای ساماندهی منازل آبگرفته در سال ۱۳۹۹ افزود: شهرک رضوان، کوثر و فردوس سه شهرکی هستند که به منظور ساماندهی این واحدهای آبگرفته و همچنین ساماندهی بافت فرسوده بندر امام ساخته شده و یا در دست احداث هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: کار ساخت واحدهای شهرک رضوان به اتمام رسیده و همه معابر آسفالت، جدول‌گذاری شده‌اند و مساله آب و برق و گاز این واحدها نیز تکمیل شده و افراد در این شهرک ساکن هستند و به نوعی دیگر در بحث اجرایی در این شهرک نیاز به اقدام خاصی وجود ندارد.

عمادی ادامه داد: در شهرک کوثر کار جدول‌گذاری معابر در حال انجام است و در برنامه داریم تا در اسرع وقت جدول‌گذاری در معابر این شهرک به اتمام برسد. معابر این شهرک را با اعتبارات موجود به مرحله زیرسازی خواهیم رساند اما باید پیگیر یک اعتبار تکمیلی باشیم تا بتوانیم معابر این شهرک را آسفالت کنیم.

وی افزود: در شهرک فردوس بحث فاضلاب معابر در حال انجام است و بعد از آن شاهد اجرای عملیات عمرانی در دیگر بخش‌های این شهرک و استقرار ساکنان در واحدها خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خاطرنشان کرد: شهرک کوثر و فردوس مهمترین مساله‌ای که اکنون با آن مواجه هستند بحث برق است. در این زمینه براساس آخرین جلسه‌ای که برگزار شده، قرار است با تامین اعتباری که از سوی برنامه و بودجه انجام می‌شود، شرکت توزیع برق مشکل برق این سایت‌ها را حل کند.

عمادی با بیان اینکه در این دو شهرک تعدادی از واحدها به مراحلی رسیده‌اند که قابلیت سکونت دارند، ادامه داد: همه پایه‌های برق در این دو شهرک نصب شده است و فقط شرکت توزیع برق باید تجهیزات را تامین و این دو سایت را برقدار کند تا مردم بتوانند در واحدهای ساخته شده مستقر شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا