صنعت، معدن، تجارت

اخذ مالیات از فراریان مالیات بر ارزش افزوده

طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳، مالیات و عوارض ارزش افزوده مودیان مالیات بر ارزش افزوده بابت هر یک از دوره‌های سنوات ۱۳۸۷ تا ۱۴۰۰ باید از سوی سازمان مالیاتی برآورد و اخذ شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که بر اساس بند ر تبصره ۶ لایحه، به وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) اجازه داده می‌شود مالیات و عوارض ارزش افزوده مودیان مالیات بر ارزش افزوده بابت هر یک از دوره‌های سنوات ۱۳۸۷ تا ۱۴۰۰ که اظهارنامه‌های خود را در موعد مقرر تسلیم نکرده و تاکنون مورد رسیدگی قرار نگرفته‌اند و مالیات آنها نیز برآورد نشده است را از طریق حسابرسی سیستمی بر اساس میزان فعالیت اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی سوابق مالیاتی پرونده عملکرد و با توجه به میزان اعتبار پذیری خرید کالا و خدمات فعالیت مودیان مذکور بر اساس دستورالعملی که به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور ظرف سه ماه بعد از ابلاغ این قانون تهیه شده و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، تعیین و اظهارنامه برآورد کند.

در صورت اعتراض این گونه مودیان به مالیات قطعی تعیین شده پرونده قابل طرح در هیأت موضوع تبصره (۲) ماده (۲۱۶) قانون مالیات‌های مستقیم خواهد بود.

مجموعه جریمه‌های قابل پرداخت توسط مودی از هر نوع در این بند نمی‌تواند از پنجاه درصد (٪۵۰) اصل مالیات تعیین شده بیشتر باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا