صنعت، معدن، تجارت

لزوم هوشمندسازی صنعت کشور/ نباید از همسایه‌ها عقب بمانیم

وزیر صمت گفت: باید صنعت کشور را هوشمند و دانش‌بنیان کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، عباس علی‌آبادی وزیر صمت در دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با عنوان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» گفت: اکنون زمزمه انقلاب صنعتی پنجم به گوش می‌رسد و پیام آن این است که دوباره اصالت را به انسان بدهیم تا انسان به عنوان محور تحولات و عامل اصلی همواره می‌ماند.

همچنین بخوانید

علی‌آبادی تاکید کرد: هوش انسانی هرگز تحلیل نخواهد رفت و همواره توسعه پیدا می‌کند اما این بار رقیبی به نام هوش مصنوعی دارد که باید خود را با آن به چالش بکشد. اما این اجازه به هوش مصنوعی داده نمی‌شود که به انسان برتری پیدا کند. انسان می‌تواند خالق باشد و به همین دلیل خلیفه خداست و هوش آن همیشه رو به توسعه است؛ اما با تمام اینها اگر از هوش مصنوعی غافل شویم، تأثیرات آن را در جامعه می‌بینیم.

وی افزود: از همین طریق به شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در رویداد این را بگویم حالا که این مشکلات وجود دارد، چه اتفاقاتی در پیش است؟ باید منتظر چه چیزی باشیم؟ ما به عنوان دولت باید چه کنیم؟ شما باید چه قدم‌هایی بردارید؟ ما الان در کنار یکدیگر تیم جمهوری اسلامی هستیم و باید ببینیم در رقابت با دنیا قرار است چه کنیم؟

وزیر صمت خاطرنشان کرد: خواهش من این است که برای تکمیل طرحی که در ذهن داریم پیشنهادات خود را از طریق دبیرخانه این رویداد برای من ارسال کنید. این همایش‌ها را تکرار و دنبال می‌کنیم همانطور که در مجلس به شما قولش را دادم که ارتباط دولت و با بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بیان افزایش دهیم و آن را از شکل گفتگو و همایش خارج کرده و به یک ارتباط ارگانیک و نزدیک تبدیل کنیم.

علی‌آبادی گفت: از این طریق باید به یکدیگر کمک کنیم و عیب‌های هم را بپوشانیم و پشتیبانی کنیم. این همایش دوم است و سعی داریم حداکثر ۲ ماه یکبار چنین رویدادی را برگزار کنیم. در همایش بعدی بحث هوشمندی را دنبال خواهیم کرد و هر قدر جلوتر برویم همایش‌ها با یکدیگر یک مجموعه را تشکیل خواهند داد.

وی تاکید کرد: سعی می‌کنیم در کنار همایش، نمایشگاه هم داشته باشیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان فضایی برای عرضه محصولات خود داشته باشند. در آینده نزدیک این همایش‌ها به بازار گاهی برای یافتن بازار فروش محصولات بدل می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا