بانکبانک و بیمه

تسهیل در امور بانکی با حوالجات پست‌بانک‌


خسرو فرحی در گفتگوئی اظهارداشت: حوالجات ارزی بین‌المللی(IFS)پست‌بانک‌ایران موجب تسهیل امور بانکی خُرد هموطنان در سراسر دنیا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)،وی تصریح کرد: پست بانک ایران به‌عنوان عضو اتحادیه جهانی پست (UPU) و عضو هیأت رئیسه مؤسسه جهانی بانک‌های پس‌انداز (WSBI) دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه بین‌المللی است. علاوه بر آن در عرصه داخلی نیز به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی حوزه ICT و بزرگترین خرده بانکدار کشور توانسته است خدمات ارزنده ای را به هموطنان درسطح کشور ارائه نماید این ویژگی‌ها و خدمات منحصر به فرد آن موجب شده که این بانک بتواند در فضاهای بین المللی نیز جایگاه ویژه ای برای خود ایجاد نماید.
فرحی افزود: معرفی پست بانک ایران به اتحادیه جهانی پست به‌عنوان مجری انجام خدمات مالی بین المللی
IFS (International Finance Services) عملاً این بانک را در فضای بین‌المللی به یک نهاد مالی قابل اتکاء و فراگیر تبدیل کرده است. در واقع پست بانک ایران با دارا بودن بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نقطه تماس درسطح کشور و شبکه مویرگی یکپارچه بانکی قادر است عملیات بانکی را به تمامی کشورهای جهان متصل کرده و خدمات خرد مالی را برای ساکنان تمام دنیا انجام دهد.
مدیرعامل پست‌بانک‌ایران تصریح کرد: سرویس IFS یکی از فعالیت‌های بانکی و مالی بی نظیری است که توسط ۱۹۲ کشور عضو اتحادیه جهانی پست (UPU) انجام می‌شود و این سرویس قادر است تا سقف ۵۰۰۰ دلار، مبادلات پولی و بانکی خرد میان کشورهای عضو را با بهره‌گیری از نرم‌افزاری جهانی بین یکدیگر انجام دهد.
وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی ایران پست‌بانک‌ایران به‌عنوان تنها بانک کشور از این موقعیت ممتاز برخوردار بوده و این سرویس منحصر بفرد را در ایران راه‌اندازی کرده است.
فرحی گفت: خوشبختانه پست بانک ایران به‌عنوان عضو اتحادیه جهانی پست این فرصت را پیدا کرده است تا با ایجاد ارتباط لازم و همکاری مشترک با کشورهای عضو برای نقل و انتقال مبالغ خرد برای ایرانیان و ذینفعان سایر کشورها در سراسر جهان برای بهره‌گیری سریع از این خدمات اقدام نماید.
مدیرعامل پست‌بانک‌ایران اظهارداشت: سرویس حواله‌های پستی مالی، یکی از روش‌های مدرن و آنلاین گردش پولی و بانکی میان کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست است که این روزها سریعتر از هر بانک بین المللی و با هزینه انتقال ارزا نتر و امنیت بیشتر حوالجات ارزی را انجام می دهد و اقشار مختلف و گروه‌های زیادی از جمله گردشگران، دانشجویان ، کارگران و متخصصان کشورهای مختلف می توانند برای نقل و انتقال سریع وجوه خرد خود از این سرویس مشترک پستی مالی در تمام جهان بهر ه مند شوند.
وی تأکید کرد: در واقع این امکان، فرصتی برای ایرانیان خارج از کشور در تمامی کشورهای عضو اتحادیه جهانی پستی است که بتوانند از این سرویس بهره‌مند شده و حواله‌های پولی و بانکی خُرد خود را در کمترین زمان ممکن ارسال و دریافت کنند.
فرحی درپایان عنوان کرد: عملیاتی شدن خدمات مالی بین المللی IFS ، بیانگر توانائی ها و نقش بی بدیل و ویژه پست بانک ایران در شبکه بانکی کشور و شبکه بانکی جهانی است که امیدوارم با نهادینه شدن این سرویس بتوانیم در انجام حوالجات خرد بین المللی گره گشای مشکلات هموطنان باشیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا