انرژی

باید به پیشواز تغییر مدل مصرف آب برویم

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: به زودی مدل مصرفی کشور تغییر خواهد کرد و اگر به پیشواز این مدل نرویم با مشکل مواجه می‌شویم زیرا با این مدل مصرفی به جایی نخواهیم رسید. کشاورزان، صنعتگران و همه مصرف کنندگان باید توجیه شوند که این مدل مصرف اشتباه است.

مهدی دانشگر امروز ششم آذرماه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: اتفاقات بسیار ناگواری در غزه رخ داده و می‌دهد اما طوفان الاقصی اسرائیل را ضربه فنی کرد.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: در حوزه آب مشکلات زیادی داریم و ایران در منطقه خشک و نیمه خشک جهان واقع شده است.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران میانگین بارندگی در کشور را حدود ۲۵۰ میلیمتر دانست و عنوان کرد: میانگین بارندگی در یک استان ۱۸۰۰ میلیمتر است و در برخی نقاط کشور این نُرم حدود ۲۰۰ میلیمتر است لذا میزان بارندگی در کشور یکسان نیست و این عدم تناسب بارش کار مدیریت آب را با مشکل روبرو کرده است.

وی زمان بارش را از دیگر مشکلات کشور برشمرد و تصریح کرد: شرایط آب کشور سخت است و ما تصور می‌کردیم جنگ آب به عمر اداری ما قد نمی‌دهد و بین کشورها خواهد بود اما رخ داد و اکنون جنگ آب بین شهرها، روستاها و حتی به کشاورزان رسیده است.

دانشگر با تاکید بر این که مدیریت آب فقط از طریق اجماع و یک نگاه انجام می‌شود، اظهار کرد: به زودی مدل مصرفی کشور تغییر خواهد کرد و اگر به پیشواز این مدل نرویم با مشکل مواجه می‌شویم زیرا با این مدل مصرفی به جایی نخواهیم رسید. کشاورزان، صنعتگران و همه مصرف کنندگان باید توجیه شوند که این مدل مصرف اشتباه است.

وی با بیان این مطلب که نقطه اتکای استان کرمان، آب های زیرزمینی است، تصریح کرد: نگران فرونشست‌ها در برخی از نقاط کشور هستیم. 

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اشاعه مصرف بهینه در آب اظهار کرد: مدیریت توأمان آب و برق در وزارت نیرو رخ داده است. 

وی با تاکید برآنکه همه مردم عضو دولت آب هستند، عنوان کرد: همه مردم در مدیریت آب سهیم‌اند. باید فرهنگ مصرف آب را در کشور را تغییر دهیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا