ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

استرالیا به فکر قوانین جدید برای پلتفرم‌های دیجیتالی افتاد

دیده‌بان رقابت استرالیا در واکنش به رشد سریع پلتفرم‌های دیجیتالی مانند آمازون، اپل، گوگل، متا و مایکروسافت در این کشور، خواستار قوانین رقابت جدید برای آنها شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در تازه‌ترین گزارش برای «استعلام خدمات پلتفرم دیجیتالی»، نگرانی‌هایی را نسبت به توسعه سریع این پلتفرم‌ها و افزایش ریسک رفتارهای نامطلوب مانند جمع آوری گسترده داده و بکارگیری شیوه‌هایی برای محدود کردن مشتریان و انتخاب‌های آینده آنها، ابراز کرد.

جینا کاس-گوتلیب، رئیس کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا اظهار کرد: اصلاحات پیشنهادی ما شامل فراخوانی برای حمایت از مصرف‌کننده مورد هدف و شیوه نامه‌های خدمات خاص برای جلوگیری از رفتار ضدرقابتی توسط پلتفرم‌های دیجیتالی خاص است.

این کمیسیون یافته‌های خاصی درباره رفتار ضدرقابتی ارائه نکرده است، اما می‌گوید پلتفرم‌های دیجیتالی صاحب قدرت بازار قابل توجه، می‌توانند از شیوه‌هایی مانند بسته‌بندی محصولات و تنظیمات پیش‌نصب و پیش‌فرض برای محدود کردن انتخاب مشتری یا ممانعت از نوآوری رقبا، استفاده کنند.

دیده بان رقابت استرالیا در زمینه شیوه‌های جمع آوری داده، دریافته که این فراهم کنندگان خدمات، با توسعه فعالیت، دسترسی بیشتری به داده‌های مصرف کنندگان دارند و همیشه از سیاست‌های حفظ حریم خصوصی مربوطه مشخص نیست که آیا داده‌های جمع آوری شده توسط آنها، از آنچه برای عملکرد دستگاه یا بهبود محصول لازم است بیشتر است یا خیر.

رگولاتور استرالیایی همچنین تعهدات اجباری جدیدی را برای تمام پلتفرم‌های دیجیتالی برای برخورد با کلاهبرداری‌ها، برنامه‌های مضر، بررسی‌های جعلی، از جمله الزامات اطلاعیه و اقدام و احراز هویت قوی‌تر کاربران تجاری و بازبینی‌ها، پیشنهاد کرده است.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا  اعلام کرد باید اطمینان حاصل شود که قوانین رقابت برای پاسخگویی به چالش‌های بالقوه ناشی از فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و واقعیت مجازی، مناسب هستند.

بر اساس گزارش رویترز، این کمیسیون در اوایل سال میلادی جاری، اعلام کرد اکوسیستم ارائه دهندگان خدمات پلتفرم دیجیتالی کشور را که به سرعت در حال تغییر و تحول است، در راستای یک تحقیق پنج ساله در این بخش، بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا