امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

آغاز تولید تجاری ماهی سی‌باس دریایی در خوزستان

اهواز- سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: تولید و تکثیر ماهی سی‌باس دریایی برای اولین بار در استان به صورت تجاری آغاز شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مرتضی سوری ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص پرورش ماهی سی‌باس دریایی در خوزستان بیان کرد: یکی از مشکلات و دغدغه‌های عمده پرورش دهندگان تأمین بچه ماهی دریایی بوده که تولید و تکثیر ماهی سی‌باس دریایی برای اولین بار در استان به صورت تجاری آغاز شده است.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان ادامه داد: با تکثیر و تولید بچه ماهی سی‌باس در استان، مشکلات تأمین بچه ماهی پرورش دهندگان قفس، مشاغل روستایی و مزارع پرورش ماهیان دریایی در استان رفع خواهد شد.

وی به فعالیت پنج مرکز تکثیر ماهیان دریایی در خوزستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری از ۱۸۸ قطعه مولد سی‌باس میزان ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی تولید شده و امید است پس از تأمین کل نیاز استان امکان صادرات بچه ماهی به سایر استان فراهم شود.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان یادآور شد: دوره پرورش ماهیان دریایی نظیر «شانک» و «صبیتی» در استخرهای خاکی به طور معمول ۲ ساله است در حالی که ماهی سی‌باس گونه‌ای است که به طور سریع رشد می‌کند و یکی از گزینه‌های مطلوب و اقتصادی پرورش ماهیان دریایی محسوب می‌شود و در یک دوره ۶-۸ ماهه به وزن بازاری می‌رسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا