اقتصاد کلان

آزاد راه ساری-قائمشهر طرح اولویت‌دار دولت سیزدهم است

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: با این همتی که در استان مازندران وجود دارد و توجهی که وزارت اقتصاد و وزارت راه دارند شاهد خواهیم بود این پروژه اولویت‌دار و پایدار که کمک بلند مدتی به توسعه اقتصادی مازندران و کریدورهای شمالی و جنوب می‌کنند به سرعت بهره برداری شود.

سید احسان خاندوزی امروز در سفر به مازندران از آزاد راه ساری- قائمشهر بازدید کرد.

وی در جمع خبرنگاران، به اهمیت پروژه آزاد راه ساری- قائمشهر پرداخت و اظهار کرد: این طرح از پروژه های اولویت‌دار استان مازندران و در حوزه مرکز کشور تا حوزه شمال شرق محسوب می‌شود.

خاندوزی با بیان اینکه این آزادراه به شکل ویژه‌ای بعد از تصویب منطقه آزاد امیرآباد که بارحمل و نقل و ترانزیتی بسیاری را در ماه‌های آتی متوجه این حوزه از کشور خواهد کرد گره گشا است، افزود: اگر این طرح به موقع بهره برداری نشود مشکلاتی را برای منطقه و زمان اوج مسافرت‌ها خواهد داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: برای تسریع در اجرای پروژه آزاد راه ساری-قائمشهر دستورات لازم به مدیرعامل بانک ملی داده شد تا تفاهمنامه با وزارت راه در هفته‌های آینده امضاء شود.

این مسئول ادامه داد: دستگاه‌های دولتی نیازمند مصوبه‌ای هستند که باید از هیات وزیران اخذ شود و با دبیرکمیسیون اقتصادی دولت هم فی‌المجلس صحبت شد تا برای هفته آینده یا دو هفته بعد در دستور کمیسیون اقتصادی دولت قرار دهند.

خاندوزی خاطرنشان کرد: با این همتی که در استان مازندران وجود دارد و توجهی که وزارت اقتصاد و وزارت راه دارند شاهد خواهیم بود این پروژه اولویت‌دار و پایدار که کمک بلند مدتی به توسعه اقتصادی مازندران و کریدورهای شمالی و جنوب می‌کنند به سرعت به بهره برداری برسد.

وی میزان سهم بانک ملی را در اجرای پروژه آزادراه ساری- قائمشهر ۳۵ درصد اعلام کرد و افزود: همین‌طور سهم شرکت زیرمجموعه وزارت راه و دولت هم مشخص است و امیدواریم که تفاهم‌ها زودتر از موعد منجر به پیشبرد کار شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مسئله تملک بخشی از اراضی یکی از موضوعاتی بود که امروز مطرح شد، گفت: همچنان در نیمه دوم، باندهای آزد راه ساری-قائمشهر نیازمند تکمیل است به نظر می‌رسد که در سال ۱۴۰۳ یکی از اولویت‌هایی که دولت و مجلس باید توجه داشته باشند همین طرح است که باید تملک‌ها صورت بگیرد تا پیمانکار بتواند؛ به تعهد خود در عملیات اجرایی این پروژه با سرعت عمل کند.

 انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا