امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید ۱۶۰ هزار تن میگو در برنامه هفتم توسعه کشور

اهواز- مدیرکل میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات کشور، چشم‌انداز تولید برنامه هفتم توسعه میگوی ایران را حدود ۱۶۰ هزار تن تا پایان سال ۱۴۰۷ اعلام کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وحید معدنی عصر امروز سه‌شنبه در نشست کمیته فنی میگو استان خوزستان بیان کرد: در سال جاری بر اساس تدابیر و تمهیدات صورت گرفته به ویژه در مراکز تکثیر تحت عنوان مراکز نرسری، تولید میگوی استان خوزستان به لحاظ کیفیت و کمیت محصول با یک جهش قابل توجهی مواجهه شده است.

معدنی با تاکید بر ترویج و توسعه واحدهای نرسری بچه میگو در مزارع پرورش میگو و اصلاح برخی ساختارها به عنوان یکی از مهمترین هدف‌گذاری های شیلات کشور اضافه کرد: این امر مهم به صورت عمومی پیش از انتقال لارومیگو به استخرهای پرورشی باید در مراکز نرسری در دوره ۳۰ – ۴۵ روزه مورد پرورش اولیه و مدیریت فنی و بهداشتی قرار گیرد.

وی، چشم‌انداز تولید برنامه هفتم توسعه میگوی کشور را حدود ۱۶۰ هزار تن تا پایان سال ۱۴۰۷ اعلام کرد و افزود: بیش از ۹۵ درصد تولیدات میگوی کشور از سطح مزارع استان‌های بوشهر و هرمزگان برداشت می‌شود؛ تولید میگو در استان خوزستان امسال با یک هزار و ۷۱۸ تن نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است.

معدنی با بیان اینکه افق تولید میگو به نحوی هدایت می‌شود که سهم نسبتاً قابل توجهی از تولیدات کشور در خوزستان پایه گذاری و تأمین شود، تصریح کرد: هدف‌گذاری تولید میگوی خوزستان به گونه‌ای است که علاوه بر توسعه مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان، مجتمع پرورش میگوی ۳۹۵ هکتاری هندیجان، شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جدید، بهره‌مندی از آب‌های نامتعارف، مزارع منفرد و استخرهای دو منظوره، استفاده از زهاب مزارع نیشکر به سرعت در حال برنامه‌ریزی و در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرکل میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات کشور از خوزستان به عنوان پایتخت آبزی پروری ایران یاد کرد و گفت: با نگاهی به مجموعه تولیدات شیلاتی این استان در زمینه پرورش ماهیان خاویاری، ماهیان سردابی، ماهیان گرمابی و سایر آبزیان و همچنین وجود منابع مستعد آبزی پروری و پتانسیل‌های آبی بسیار بالا و اقلیم متنوع اهمیت بکارگیری منابع موجود با یک ریل‌گذاری مناسب در مسیر رشد پایدار برای تحقق سیاستگذاری‌های راهبردی سازمان شیلات دوچندان می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا