انرژی

۴۵ دستگاه استخراج رمزارز در اهواز خاموش شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از کشف ۴۵ دستگاه استخراج رمز ارز در کلانشهر اهواز خبر داد.

عبدالحمید عباس شیاری در گفت‌ و گو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور پایداری هرچه بیشتر شبکه برق کلانشهر اهواز در تلاش هستیم تا مزارع رمز ارز غیرمجاز در این کلانشهر را شناسایی، کشف و جمع‌آوری کنیم.

همچنین بخوانید

وی افزود: در این زمینه با پایش‌های انجام ‌شده توانستیم در سطح کلانشهر اهواز، دو مزرعه استخراج با ۴۵ دستگاه رمز ارز غیرمجاز را شناسایی، کشف و جمع‌آوری کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: این اقدام به پایداری هرچه بیشتر شبکه برق و جلوگیری از قطع برق شهروندان کمک خوبی می‌کند و از این رو در تلاش برای شناسایی این مزارع هستیم.

شیاری با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز، عنوان کرد: با تلاش فرماندهی انتظامی و دستور مقام قضایی و در راستای کمک به پایداری شبکه، این مزارع غیرمجاز شناسایی و ماینرهای فعال در آن‌ها ضبط شد.

وی گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع رسانی در خصوص ماینرهای غیرمجاز از طریق “اپلیکیشن برق من”، “سامانه اینترنتی www.tavanir.org.ir/samaat و نیز با شماره‌گیری ۱۲۱ و ۱۵۲۱ برای ثبت گزارش معرفی اماکن غیرمجاز استخراج رمز ارز اقدام کنند.

شیاری خاطرنشان کرد: اختلاف هزینه برق مصرفی برای تولید رمزارز با قیمت جهانی و سود قابل توجه از این روش، باعث بکارگیری گسترده ماینرهای غیرمجاز شده است که با تلاش دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و همیاری مردم در حال شناسایی و جمع‌آوری این دستگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا