انرژی

اختصاص تسهیلات اشتغال‌زایی برای احداث نیروگاه خورشیدی در نطنز

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نطنز گفت: برای اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان، تسهیلات اشتغال‌زایی برای احداث نیروگاه خورشیدی اختصاص می‌یابد.

مهدی مزرعه خطیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این طرح به همراه تسهیلات اشتغال‌زایی با احداث نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی بر روی پشت‌بام منازل افراد متقاضی درآمد پایدار ۲۰ ساله برای متقاضیان ایجاد می‌شود.

همچنین بخوانید

وی افزود: در این طرح پشت‌بام منازل افراد تحت پوشش کمیته امداد بعد از کارشناسی، به نیروگاه تولید برق انرژی خورشیدی مجهز شده و با فروش برق تولید شده از نور خورشید به اداره برق، به درآمد پایدار می‌رسند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز گفت: تسهیلات این طرح نیز وام کم‌بهره یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت ۷ ساله است که توسط بانک رسالت تخصیص می‌یابد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد استان اصفهان متعهد شده ۲۸۰۰ نیروگاه خورشیدی در استان ایجاد کند که ۷۰ نیروگاه سهم شهرستان نطنز است.

مزرعه خطیری پیرامون شرایط این طرح، خاطرنشان کرد: افراد بیکار یا بازنشسته با دهک درآمدی یک تا ۵ و با حقوق کمتر از ۵۰ درصد حداقل حقوق اعلامی شورای عالی کار می‌توانند از تسهیلات این طرح بهره‌مند شوند.

وی گفت: عدم دارا بودن بیمه اجباری، دارا بودن کارت پایان خدمت، عدم دریافت وام اشتغال‌ از سایر ارگان ها و دارا بودن شرایط سنی ۴۰ تا ۷۵ سال از دیگر شرایط متقاضیان این طرح است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز، افزود: اولویت پرداخت تسهیلات، با مددجویان تحت پوشش و همچنین سایر افراد ساکن مناطق روستایی است که از افراد متقاضی می‌خواهیم حداکثر تا ۲۵ آذرماه سال جاری به واحد اشتغال کمیته امداد شهرستان نطنز مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا