ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

در جلسه تجربه‌نگاری نشست سالانه مجمع حکمرانی اینترنت چه گذشت؟

جلسه تجربه‌نگاری هجدهمین نشست سالانه مجمع حکمرانی اینترنت با حضور هیئت ایرانی حاضر در این اجلاس در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری آزمایشگاه داده و حکمرانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجمع حکمرانی اینترنت، یکی از مهم‌ترین نتایج اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۰۳ و یک بستر فراگیر برای مشارکت ذی‌نفعان در مباحث سیاستی اینترنت، ارائه راه‌حل برای موضوعات، چالش‌های مشترک، تسریع دسترسی جوامع به اینترنت و نیز هنجارسازی در حوزه حکمرانی فضای مجازی است. 

همچنین بخوانید

در همین رابطه امروز جلسه تجربه نگاری هجدهمین نشست سالانه مجمع حکمرانی اینترنت IGF ۲۰۲۳ با محورهای نقش آفرینی ایران در نشست سالانه، مسیر پارلمانی مجمع حکمرانی اینترنت، مهم ترین موضوعات و حواشی، مروری بر مهم ترین نشست ها و کارگاه ها، تصمیمات هجدهمین اجلاس و مسیر آینده مجمع حکمرانی اینترنت و ارزیابی میزبانی کشور ژاپن در برگزاری اجلاس با حضور مسئولانی چون رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مشاور امور راهبردی و بین الملل وزیر ارتباطات، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) برگزار شد.  

محمد خوانساری ـ رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ـ در ابتدای این جلسه درباره تاریخچه ایران در چنین اجلاس هایی اظهار کرد: پژوهشگاه ارتباطات ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادوار گذشته هم چنین تجربه ای داشته و از نظر زیرساختی این فرصت فراهم شد تا دوستان حضور پیدا کنند و صحبت کنند.  

وی گفت: در اجلاس WSIS در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ حضور داشته‌ام اما (IGF) اولین حضور بنده بود و شاید یکی از کارهای خوبی که باید انجام دهیم علاوه‌بر تسهیل برای حضور در این اجلاس‌ها، افزایش حضور های آنلاین و مجازی است و آن را از جانب نهاد های دانشگاهی و غیر دولتی دنبال کنیم.

 رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه افزود: ما در این اجلاس چند موضوع مهم را مانند اینترنت ۳ و هوش مصنوعی را پیگیری کردیم.

در ادامه این جلسه، حسین میرزاپور ـ مشاور امور راهبردی و بین المللی وزیر ارتباطات ـ با تأکید بر اینکه اینگونه اجلاس خواص چندگانه دارد؛ بیان کرد: مجمع حکمرانی اینترنت به خصوص در مسائلی مانند هوش مصنوعی بسیار آموزنده است. طبق گفته حاضران در جلسه بحث و موضوع هوش مصنوعی در این اجلاس بسیار پررنگ بود.  

گفتنی است مهر ماه سال جاری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و مشاور امور راهبردی و بین‌الملل وزیر ارتباطات در حاشیه مجمع حکمرانی اینترنت (IGF۲۰۲۳) با یوشیدا، معاون وزیر امور داخلی و ارتباطات ژاپن دیدار کرد که در این دیدار، ژاپن تمایل خود را برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز کرد و انتقال تجربیات به طور متقابل مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا