بورسفرابورس

توسعه روابط با اعضای اکو؛ راه برون رفت از مشکلات

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اهمیت حضور ایران در اجلاس اکو گفت:گسترش تعاملات و مراودات با کشورهای همسایه، اکو، بریکس و شانگهای بهترین مسیر برای حل معضلات و مشکلات اقتصادی در شرایط تحریمی و محدودیت دسترسی به بازارها است.

جعفر قادری کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) و به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به حضور رئیس جمهوری در شانزدهمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی اکو اظهار کرد: بهترین مسیر برای حل معضلات و مشکلات اقتصادی در شرایط تحریمی و محدودیت دسترسی به بازارها و نقل و انتقالات پولی، گسترش تعاملات و مراودات با کشورهای همسایه، اکو، بریکس و شانگهای است.

وی با تاکید براینکه حضور در این پیمان‌ها باعث می‌شود بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه کشور را دور زده و بتوانیم صادرات را رونق دهیم، افزود: افزایش تعاملات در چنین شرایطی می‌تواند باعث برون رفت از مشکلات اقتصادی باشد.

قادری، حضور جدی در نشست‌ها برای رفع موانع در حوزه ترانزیت کالاهای کشور را مهم خواند و توضیح داد: با همکاری کشورهای عضو اکو قطعا این موانع برطرف می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: باید تلاش کنیم از مزایای تجارت و بازرگانی کشورها بهره‌‎مند شده و کیفیت تولید خود را برای صادرات کالا به کشورهای هدف افزایش دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با تعمیق این تعاملات، کشور به منطقه‌ای امن تبدیل خواهد شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا