اقتصاد کلان

انتقال ۲۰۰۰ نیرو و ۳۳ هزار میلیارد تومان دارایی موسسه نور به بانک ملی

معاون نظارت بانک مرکزی گفت: تاکید رئیس کل بانک مرکزی این است که دارایی‌های مشکل دار موسسه نور به بانک ملی منتقل نشود و حتی یک ریال ناترازی از این موسسه به بانک ملی منتقل نشده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، فرشاد محمدپور در بازدید میدانی از چند شعبه سابق موسسه نور که از امروز به بانک ملی منتقل شده است، گفت: عمده ادغام‌ها در نظام بانکی در یک دهه گذشته براین اساس بود که تمام مسائل مثبت و مشکلات بانک مبدأ به بانک مقصد منتقل می‌شد، اما انتقال موسسه نور به بانک ملی جزو اولین تجربیاتی است که در آن مشکلات را منتقل نکردیم.

همچنین بخوانید

وی با تاکید براینکه ۳۳ هزار میلیارد تومان سپرده‌های با کیفیت موسسه نور به بانک ملی منتقل شده است، تصریح کرد: موسسه نور سابق نرخ تمام شده پول پایینی داشت که از میانگین نظام بانکی هم پایین‌تر بود. در مقابل، به همین اندازه دارایی‌های با کیفیت شامل شعب و ساختمان‌هایی که مشکل حقوقی ندارند و … نیز به بانک ملی منتقل می‌شوند.

حمدپور گفت: تاکید شخص رئیس کل بانک مرکزی این بود که دارایی‌های مشکل دار موسسه نور به بانک ملی منتقل نشود و براین اساس به هیچ عنوان یک ریال ناترازی موسسه نور به بانک ملی منتقل نخواهد شد.

معاون نظارت بانک مرکزی با اشاره به ادعای برخی رسانه‌ها مبنی براینکه ۴۰ هزار میلیارد تومان ناترازی موسسه نور به بانک ملی منتقل شده است، گفت: این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد. اعداد و ارقام کاملا شفاف است و یک ریال ناترازی از موسسه نور به بانک ملی منتقل نشده است، بلکه دارایی‌ها و سپرده‌هایی که از موسسه نور به بانک ملی منتقل می‌شوند با کیفیت هستند و تردیدی در این‌باره وجود ندارد.

به گفته محمدپور، مشکلات موسسه نور در همان موسسه باقی خواهد ماند و از امروز به عنوان یک موسسه غیر اعتباری فقط به حل مشکلات و پرونده‌های قبلی خواهد پرداخت.

معاون نظارت بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: بانک ملی یکی از مهمترین بانک‌هاست و برای بانک مرکزی مهم است که ثبات بانک ملی حفظ شود. امیدواریم این انتقال شرایط بانک ملی را هم از لحاظ نیروی انسانی و هم از لحاظ مصارف و منابع بهبود بخشد که قطعا همینطور است چرا که حدود ۲۰۰۰ نفر نیروی انسانی که عمدتا جوان هستند به بانک ملی منتقل می‌شوند و مشکل کمبود پرسنل را حل خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه سپرده‌گذاران موسسه نور هیچ نگرانی نداشته باشند، افزود: تمام سپرده‌هایی که تا روز پنجشنبه هفته گذشته در موسسه نور بود از امروز( ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲) در بانک ملی است و سپرده‌گذاران تا دو ماه آینده با مراجعه به همان شعب قبلی موسسه نور که در حال حاضر باجه ملی هم در آن مستقر است می‌توانند سپرده‌های خود را مدیریت کنند و حتی خدمات بیشتری هم دریافت کنند.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا