اقتصاد کلان

ارزش‌گذاری پایین ساختمان‌های دولتی در زمان بیمه کردن/ لزوم ترویج بیمه‌های اختیاری

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ایران با اشاره به کمی ضریب نفوذ بیمه گفت: در استان‌ها بعضاً بر روی ساختمان‌ها و مستغلات دولتی با ارزش گذاری پایین، نرخ بیمه مشخص و با پوشش حداقلی بیمه‌نامه را صادر می‌کنیم که در صورت بروز حادثه، کم بیمگی(بیمه گذار، ارزش کالای خود را کمتر از ارزش واقعی آن اعلام می کند) ضرر بزند.

علی بنیادی امروز ۱۱ آذرماه در همایش روز ملی بیمه در کرمان با بیان اینکه ما در بیمه امنیت خاطر مردم را به عهده داریم، اظهار کرد: در اصلاح قانون بیمه مرکزی، تلاش بر رفع دغدغه بیمه‌گذاران است تا بتوانیم با تشریک مساعی و جلب نظر همکاران مسائل را حل کنیم.

همچنین بخوانید

وی بیان کرد: یکی از موضوعات و چالش‌های صنعت بیمه، بیمه نشدن و بعضاً کم‌بیمگی است و فرهنگ بیمه در بین آحاد جامعه تسری پیدا نکرده است.

بنیادی بیان کرد: وقتی افرادی دچار حادثه‌ای مثل آتش سوزی می‌شوند، در خط مقدم خرید بیمه‌نامه هستند و همه ما در بیمه، مسئولیت داریم تبیین بیشتری نسبت به فواید بیمه داشته باشیم تا قبل از حوادث، افراد نسبت به استفاده از بیمه اقدام کنند.

معاون بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه توسعه بیمه‌های خرد از جمله بیمه‌های زندگی نیازمند تبیین ویژگی‌های این بیمه است، تصریح کرد: برای اینکه روی بیمه‌های زندگی در اقتصاد کلان به عنوان نهاد تامین مالی سرمایه‌گذاری کنیم، باید افراد را نسبت به ویژگی‌های بیمه و انواع پوشش‌ها توجیه کنیم و یکی از اولویت‌های ما برای متعالی کردن جایگاه صنعت بیمه همین مسئله است.

بنیادی افزود: چالش دیگر در کاهش ضریب نفوذ، جاهایی است که صنعت بیمه ورود پیدا نکرده مثل صنایع کشاورزی؛ در صورتی که بیمه مکمل برای محصولات کشاورزی تعریف شود، می‌تواند ضریب نفوذ خوبی در کرمان که استان کشاورزی است، داشته باشد و همه باید تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صادق سلطانی نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان نیز در این همایش اظهار کرد: اعتماد مردم و بیمه و ترویج فرهنگ بیمه اختیاری دو مولفه اثرگذار در افزایش ضرب نفوذ بیمه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان کرمان بیان کرد: درآمدهای وصولی استان کرمان با مجموع ۱۳ استان کشور برابری می‌کند که این امر جایگاه ویژه اقتصادی استان را نشان می‌دهد.

سلطانی نژاد در ادامه بیان کرد: یکی از شاخص‌های محاسبه صنعت بیمه، ضریب نفوذ است که این عدد در استان کرمان ۱.۴ درصد است و اگر به سمت حق بیمه تولیدی در استان نرویم حتماً ضریب نفوذ بیمه کمتر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا