بورسبورس اوراق

فرصت ویژه میز صنعت برای تحلیل مشکلات شرکت‌های بورسی

یک کارشناس بازار سرمایه، برگزاری میز صنعت را فرصتی مناسب برای طرح مشکلات فعالان صنایع  دانست.

صنایع

رضا غلامعلی‌پور، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، درباره برگزاری نشست‌های تخصصی میز صنعت اظهار داشت: برگزاری میز صنعت فرصت بسیار خوبی است تا فعالان حوزه‌های مختلف مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه و نهاد سیاست‌گذار، اگر صریح و بدون واسطه مسائل و مشکلات صنایع مختلف را از زبان مهم‌ترین افراد آن صنعت بشنود، می‌تواند از طریق همکاری و تعامل با وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت و یا نهادهای بالادستی همانند مجلس مسائل را به صورت دسته بندی شده و کامل و جامع ارائه دهد.

غلامعلی‌پور عنوان کرد: مجلس و وزارتخانه‌های مهمی که در سیاست‌گذاری کلان کشور تاثیرگذار هستند، می‌توانند در تصمیمات آتی خود مسائل مربوط به صنایع را لحاظ کرده و راهکارهایی برای برخی مشکلات موجود ارائه دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن موانع برطرف شود.

عملکرد مثبت سازمان بورس

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: برگزاری میز صنعت برای همه صنایع ضرورت دارد و عملکرد سازمان بورس در این زمینه مثبت و ارزشمند است. همچنین چگونگی ارائه میز در بخش معرفی صنعت، توانمندی‌ها، جایگاه، مسائل و مشکلات صنایع بسیار قابل توجه بوده و رویکرد مناسبی در بازار دارد.

غلامعلی‌پور تصریح کرد: به نظر می‌رسد برای موضوعات و مسائلی که در این جلسات برگزار می‌شود باید پیگیری‌های لازم تا برگزاری نشست‌های آتی صورت گیرد و گزارشی از انتقال مسائل و مشکلات به سازمان‌های تاثیرگذار و تصمیم‌گیر ارائه شود.

وی افزود: همچنین در این جلسات باید تحلیلی‌ ارائه شود مبنی براینکه موضوعات تا چه میزان در دستورالعمل‌های سازمان و رویه‌های آن قابل طرح است.

مدیرعامل شرکت گروه مالی الگوریتم با تاکید بر اینکه در جلسات آتی میز صنعت، نتایج بررسی‌ها و تصمیمات باید مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: به همین منظور باید فاصله زمانی برگزاری نشست‌های تخصصی میز صنعت کوتاه باشد چرا که این امر اشتیاق و رغبت به حضور و طرح موضوع را افزایش می‌دهد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا