بانکبانک و بیمه

وام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پشتوانه خرید بیمه عمر و زندگی می‌شود

بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح «ارس» که در همکاری مشترک با شرکت بیمه باران و کارگزاری دال انجام می‌شود، با پرداخت وام‌های قرص‌الحسنه امکان خرید بیمه‌های عمر و زندگی را فراهم می‌کند.
به گزارش روابط ‌عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در این مراسم دکتر «رضا قرائی‌پور» معاون برنامه‌ریزی و توسعه بانک، «علیرضا هادی» مدیرعامل بیمه باران، دکتر «حسین عبده تبریزی» اقتصاددان و برخی از مدیران گروه صنعتی انتخاب حضور داشتند.
«قرائی‌پور» در این جلسه اظهار داشت: بیش‌ از ۱۵ میلیون مشتری از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده می‌کنند و مأموریت بانک توسعه شمولیت مالی از طریق عقد قرض‌الحسنه است. تأمین مالی خرد شهروندان از طریق عقد قرارداد قرض‌الحسنه به عنوان عقود ارزان قیمت و اسلامی یکی از مأموریت‌های اصلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.
۳ برابر شدن منابع بانک در دولت سیزدهم
وی گفت: پس از استقرار دولت سیزدهم منابع بانک بیش از سه برابر شده، زیرا معتقدیم مردم باید در فضای قرض‌الحسنه تأمین مالی شوند. علت اصلی این موفقیت، ترسیم چشم‌اندازی به نام «کارت مهر، کارت زندگی» است و بر این اصل استوار است که باید تسهیلات خرد مردم از طریق قرض‌الحسنه تأمین شود.
«قرائی‌پور» تأکید کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارای بهداشت اعتباری بسیار دقیقی است و بنابراین نرخ نکول بانک کمتر از نیم درصد است و از این منظر در جایگاه اول بانک‌های کشور قرار دارد.
وی درباره خرید بیمه به‌صورت اقساطی اظهار داشت: نخستین بار که این کار را آغاز کردیم اتفاق جالبی افتاد زیرا ۴۰ درصد از کسانی که از این وام قرض‌الحسنه بهره بردند و بیمه خریدند کسانی بودند که در گذشته به دلیل گرانی و عدم توانایی در خرید بیمه شخص ثالث، این بیمه را خریداری نکرده بودند و خود را در معرض خطر بزرگی قرار داده بودند.
«قرائی‌پور» افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اعطای وام قرض‌الحسنه بستری فراهم می‌کند تا متقاضیان طرح ارس با پرداخت اقساط آن و سرمایه‌گذاری اندوخته خود در طرح ارس، از بیمه‌نامه‌های مستمری بهره‌مند شوند یا به دلخواه خود مبلغ را در پایان دوره دریافت کنند.
ارس؛ اندوخته‌ای برای آینده
«علیرضا هادی» مدیرعامل بیمه باران دیگر سخنران این مراسم بود که اظهار داشت: حقوق بازنشستگی که توسط صندوق‌های پایه تأمین می‌شود پاسخگوی هزینه زندگی افراد در آینده نیست. در حال حاضر نیز می‌بینیم صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در حال شکل‌گیری هستند و شرکت‌های بیمه با توجه به تجربه‌ای که در این حوزه دارند می‌توانند بسیار مؤثر واقع شوند.
وی خاطرنشان ساخت: امیدوارم با همت متعالی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و ‌کارگزاری ‌دال، طرح ارس بتواند منشأ خیر برای هموطنان باشد و‌ در دورانی که نیاز به تأمین مالی مازاد و مستمری مکمل بیش از همیشه احساس می‌شود، راهگشا و مؤثر واقع شود.
مدیرعامل بیمه باران در تشریح جزئیات طرح «ارس» گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با پرداخت وام قرض‌ا‌لحسنه بستری فراهم می‌کند تا متقاضیان طرح با بازپرداخت اقساط آن و سرمایه‌گذاری اندوخته خود در طرح مستمری «ارس» در پایان دوره ۵ ساله از مبلغ بازخرید یا مدل‌های مستمری «ارس» بهره‌مند شوند.
طرح‌هایی همچون ارس به حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی کمک می‌کند
دکتر «حسین عبده تبریزی» اقتصاددان نیز در این مراسم، با اشاره به اهمیت ارائه طرح‌های مکمل بازنشستگی، تصریح کرد: با توجه به مسائلی که پیرامون صندوق‌های بازنشستگی کشور وجود دارد، امیدوارم ارائه طرح‌هایی مانند طرح ارس بتواند حل و فصل این معضل را تسهیل کند.
وی در توضیح ضرورت سرمایه‌گذاری در ایران برای روزهای بازنشستگی عنوان کرد: پیش‌تر سن کار در کشور ما بین ۲۵ تا ۳۵ بود. از حدود سال ۱۳۹۷ این آمار به ۳۵ تا ۴۵ سال تغییر کرده و نشان‌دهنده پیری شاغلان همگام با پیری جمعیت است.
«عبده تبریزی» ادامه داد: نسبت بیمه‌پردازان و مستمری‌بگیران از حدود سال ۱۳۹۱ کاهشی بوده و در حال حاضر این نسبت سه به یک است. این در حالی است که این رقم در دنیا حدود ۶ است و از طرفی ضریب نفوذ و پوشش صندوق‌های تأمین اجتماعی به نسبت بالاست، اما منابع این سطح از پوشش کاملاً در دسترس نیست.
«عبده‌ تبریزی» با بیان اینکه نرخ امید به زندگی در کشور در حال افزایش است، گفت: نرخ امید به زندگی از حدود سال‌های ۱۳۳۰ در حال افزایش بوده و به حدود ۷۵ سال رسیده، اما سن بازنشستگی تغییری نکرده و در اینجا این سؤال ایجاد می‌شود که هزینه این فاصله را چه کسی پرداخت می‌کند؟
طرح ارس در واقع نوعی طرح پس‌انداز و سرمایه‌گذاری پنج‌ساله و دارای چهار بسته سرمایه‌گذاری اصلی ۵۰، ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی است و متقاضیان طرح می‌توانند برای بهره‌مندی از هر کدام از این بسته‌ها ثبت‌نام کنند. بعد از ثبت‌نام، یک وام قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد به اندازه مبلغ بسته درخواستی به متقاضی پرداخت می‌شود. پس از پرداخت کامل اقساط وام ۱.۷۵برابر وام به شکل نقدی به ثبت‌نام‌کنندگان پرداخت می‌شود. همچنین حداکثر معادل سرمایه‌گذاری امکان عودت وجه در ازای خرید از فروشگاه ارس در طول پنج سال سرمایه‌گذاری وجود دارد.
یکی از ویژگی‌های طرح ارس، فروشگاه این طرح بیمه‌ای است. فروشگاه ارس به دارندگان طرح کمک می‌کند تا با پس‌انداز خود مبالغ اقساط وام را راحت‌تر پرداخت کنند. این فروشگاه طیف گسترده‌ای از کالاها و خدمات مورد نیاز خود را از برندهای گوناگون با قیمت‌های مصوب در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با هر خرید فوراً قسمتی از هزینه کالا به‌صورت نقدی به خریدار بازگردانده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود طی ۶ ماه آینده هزاران پذیرنده در سراسر کشور به این سامانه متصل شوند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا