انرژی

بررسی روند اجرای قانون مانع زدایی از صنعت برق در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس گزارش ارائه شده به کمیسیون انرژی تاکنون قراردادهایی برای تولید بالغ بر ۵۷۰۰ مگاوات برق توسط بخش های مختلف تولیدی در صنعت منعقد شده و  تولید حدود ۷۰۰ مگاوات نیز محقق شده است.

مصطفی نخعی در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کمیسیون انرژی امروز میزبان تعدادی از معاونین وزیر  نیرو از جمله مدیرعامل شرکت توانیر بودیم. در این نشست روند وجرای قانون مانع زدایی از صنعت برق کشور مورد بررسی قرار گرفت. 

همچنین بخوانید

وی در ادامه اظهار کرد: به اذعان آقایان این قانون گره‌های بسیاری را از مسیر دوستان در وزارت نیرو گشوده است. در حوزه مدیریت ناترازی ها کمک خوبی به وزارت نیرو و مجموعه توانیر داشته است. طبق گزارشی که داده شد، اجرای برخی از مواد پیشرفت های خوبی داشت، اما برخی مواد نیز  به دلیل تاخیر در تصویب آئین نامه ها با کندی پیش می رود. 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در یکی از احکام این قانون تاکید شده بود که وزارت نیرو و وزارت صمت بحث احداث نیروگاه توسط بخش های مختلف تولیدی را دنبال کنند. تکلیف شده بود ۹۰۰۰ مگاوات برق حرارتی و  ۱۰۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر توسط صنایع تولید شود. مزایا و مشوق هایی نیز در نظر گرفته شده بود. طبق گزارشی که دوستان ارائه کردند حدود ۵۷۰۰ مگاوات قرارداد در این خصوص برای احداث  نیروگاه منعقد شده و حدود ۷۰۰ مگاوات نیز نهایی شده و اکنون تولید برق دارد. به نسبت زمانی که از ابلاغ قانون گذشته پیشرفت خوبی است. مقرر شد توضیحات تکمیلی با حضور وزیر نیرو در جلسات آتی به کمیسیون انرژی ارائه کنند. 
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا