ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پیش‌بینی ۶۱۰ میلیون اشتراک جدید ۵G تا پایان سال میلادی

اریکسون موبیلیتی در گزارشی با عنوان تحرک‌پذیری که جدیدا منتشر کرده تخمین زده است تا پایان سال ۲۰۲۳ از هر ۵ مشترک تلفن همراه یک مشترک ۵G خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر این اساس پیش‌بینی شده است که‌ ۶۱۰ میلیون اشتراک جدید ۵G تا پایان سال میلادی داشته باشیم که حاکی از افزایش ۶۳ درصدی به نسبت سال ۲۰۲۲ است و مجموع مشترکان متصل به فناوری نسل پنجم ارتباطی را به ۱.۶ میلیارد می‌رساند.

تحلیل‌ها نشان می‌دهد که منطقه آمریکای شمالی با نرخ ۶۱ درصدی، دارنده بیشترین تعداد مشترکان ۵G است اما بیشترین میزان رشد را هند به نام خود ثبت کرده است. پیش‌بینی‌های این کمپانی ارتباطی می‌گوید که تعداد مشترکان ۵G تا سال ۲۰۲۹ با رشد ۳۳۰ درصدی به بیش از ۵.۳ میلیارد می‌رسد و فناوری نسل پنجم در دسترس ۸۵ درصد جمعیت جهان خواهد بود.

همچنین انتظار می‌رود آمریکای شمالی و خلیج فارس بالاترین نرخ نفوذ منطقه‌ای ۵G را تا پایان سال داشته باشند. با استقبال بیشتر مصرف‌کنندگان در سراسر جهان از فناوری نسل پنجم ارتباطی، نیاز روزافزون گسترش پوشش باند میانی ۵G بیش از پیش احساس می‌شود تا امکان استفاده جامع و کسب تجربه از ۵G در همه مکان‌ها محقق شود.

باند میانی ۵G ظرفیت بالا و پوشش خوب را با یکدیگر ترکیب و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ارائه تجربه کامل این فناوری تبدیل می‌کند.

گفتنی است در حال حاضر پوشش جمعیتی باند میانی ۵G در دنیا بیش از ۴۰ درصد است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا