انرژی

بی‌توجهی به تعویض خودروهای فرسوده مصرف بنزین را افزایش داد

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور معتقد است: طی ۱۰ سال گذشته کم‌کاری و بی‌توجهی به تعویض و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده علاوه بر کاهش ایمنی و افزایش کشته‌ها در تصادفات، موجب شد مصرف بنزین بیش از حد افزایش یابد.

 رضا نواز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حداقل ۳۰ درصد مصرف فعلی بنزین به دلیل وجود خودروهای فرسوده در کشور است و هیچ طرح یا اقدامی توان توقف این رشد مصرف را ندارد، اظهار کرد: علی رغم اینکه افزایش مصرف موجب رشد درآمد برای جایگاهداران می‌شود ولی دغدغه ملی هر ایرانی امروز کاهش آلودگی هوا و کاهش آمار تصادفات جاده‌ای است و این امر ممکن نیست مگر با تعویض خودروهای فرسوده که کاهش مصرف سوخت را نیز به دنبال خواهد داشت.

همچنین بخوانید

وی افزود: مردم کمترین قصور را در افزایش مصرف بنزین دارند چراکه خودروی آنها فرسوده یا پرمصرف است و چاره ای ندارند و لازم است که در این مورد تدبیر صورت گیرد.

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور با بیان اینکه کشور ما به لحاظ مصرف روزانه بنزین و تعداد خودروهای فرسوده در بالاترین رتبه‌های جهانی قرار دارد، اظهار کرد: دولت که قصد اقدام در این باره دارد، مطمئن باشد که مردم برای مقابله با تعارض منافع و انحصارطلبی‌ها در کنار دولت هستند، اگر طی دو سال آینده اولویت تخصیص خودروهای نو به تعویض خودروهای فرسوده اختصاص یابد، برکات و محاسن آن کاملا عیان خواهد شد.

به گفته نواز بسیاری از کارشناسان به اقدامات دولت طی امسال امیدوارند و همچنین منتظر تصویب تعویض خودروهای فرسوده در قانون بودجه امسال توسط مجلس هم هستیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا