صنعت، معدن، تجارت

۲۹۰۰ رسته صنفی امکان تبدیل مجوز به شناسه یکتا را دارند

یک مقام مسئول با اشاره به اتصال ۱۲ دستگاه حاکمیتی که به درگاه ملی مجوزها، گفت: با اتصال اصناف به درگاه ملی مجوزها امکان تبدیل پروانه‌های کسب کاغذی به شناسه یکتا برای ۲۸۹۹ رسته صنفی فراهم شد.

محبوبه مرتضوی‌فر مسئول فنی درگاه ملی مجوزها در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: بر اساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون هرگونه استعلام، تمدید یا ابطال مجوز تنها از طریق شناسه یکتای مجوز که از درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود، قابلیت اجرا دارد.

همچنین بخوانید

وی افزود: به منظور تبدیل مجوزهای قدیمی کاغذی به شناسه یکتا تا کنون بخشی از وزارتخانه‌های نفت، نیرو، ارتباطات، ورزش، بهداشت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و

مسئول فنی درگاه ملی مجوزها اضافه کرد: همچنین سازمان ملی استاندارد، سازمان انرژی اتمی، سازمان دامپزشکی و دبیرخانه هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی / اتاق اصناف به درگاه ملی مجوزها متصل شده و امکان تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا را برای ذی نفعان خود را مهیا کرده است.

مرتضوی‌فر تصریح کرد: با اتصال اصناف به درگاه ملی مجوزها، امکان تبدیل پروانه‌های کسب کاغذی به شناسه یکتا برای ۲۸۹۹ رسته صنفی در کشور فراهم شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا