بورسفرابورس

صنایع، ۹ هزار مگاوات برق حرارتی تولید می‌کنند

 سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۹ هزار مگاوات برق حرارتی و هزار مگاوات برق تجدیدپذیر توسط صنایع تولید می‌شود.

نخعی

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از خانه ملت، مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در تشریح جلسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بررسی آخرین وضعیت اجرای قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق و تصویب آیین‌نامه‌های آن، گفت: کمیسیون انرژی میزبان تعدادی از معاونان وزیر نیرو ازجمله مدیرعامل شرکت توانیر بود که در این نشست روند اجرای قانون مانع‌زدایی از صنعت برق کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این قانون گره‌های بسیاری را از مسیر وزارت نیرو گشوده و در حوزه مدیریت ناترازی‌ها کمک خوبی به وزارت نیرو و مجموعه توانیر داشته است، همچنین طبق گزارشی که داده شد، اجرای برخی از مواد پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند، اما برخی مواد نیز به دلیل تاخیر در تصویب آئین‌نامه‌ها با کندی پیش می‌رود.

مشوق برای صنایع

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس ادامه داد: در یکی از احکام این قانون تاکید شده که وزارتخانه‌های نیرو و صمت بحث احداث نیروگاه توسط بخش‌های مختلف تولیدی را دنبال کنند، همچنین تکلیف شده ۹۰۰۰ مگاوات برق حرارتی و ۱۰۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر توسط صنایع تولید شود و برای این مهم مزایا و مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شود.

به گفته نخعی؛ طبق گزارش‌های ارائه شده حدود ۵۷۰۰ مگاوات قرارداد برای احداث نیروگاه منعقد شده و حدود ۷۰۰ مگاوات نیز نهایی شده و اکنون به مرحله تولید برق رسیده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا