انرژی

حذف ۶ نقطه ورودی فاضلاب به رودخانه کارون، به زودی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه ۲۴ نقطه ورودی فاضلاب به رودخانه کارون وجود دارد، گفت: با افتتاح ایستگاه پمپاژ فاضلاب ملی راه اهواز از ورود ۶ نقطه فاضلاب به رودخانه جلوگیری می‌شود.

محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به ایستگاه پمپاژ ملی راه اظهار کرد: برای فاضلاب اهواز محورهای مختلفی مدنظر بود که برای همه این محورها اقدامات خوبی اجرایی شده و یا در حال انجام است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، وی افزود: یکی از این محورها بحث اصلاح نقاط ریزشی فاضلاب و جمع‌آوری فاضلاب زیر پای مردم بوده که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: چند سال گذشته حدود ۳ هزار نقطه فاضلاب زیر پای مردم بود اما اکنون نقاطی که فاضلاب زیر پای مردم است کمتر از تعداد انگشتان دست است.

کرمی نژاد ادامه داد: در بحث توسعه فاضلاب اهواز نیز اقدامات خوبی انجام شده و پیشرفت فاضلاب اهواز به ۶۱ درصد رسیده است و روند کار ادامه دارد.

وی عنوان کرد: همچنین ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب در برخی از نقاط باید بازسازی و نوسازی و در برخی از بخش‌ها باید ساخت جدید انجام شود که همه این موارد اجرایی شده و یا در دست انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: مساله عدم ورود فاضلاب به رودخانه یکی از موارد مهمی بوده که در اجرای پروژه فاضلاب اهواز مدنظر است. در این زمینه ۲۴ نقطه ورودی فاضلاب به رودخانه کارون وجود دارد که با افتتاح ایستگاه پمپاژ فاضلاب ملی راه اهواز از ورود ۶ نقطه فاضلاب به رودخانه جلوگیری می‌شود.

کرمی نژاد افزود: این ایستگاه دارای ظرفیت ۲ متر مکعب برثانیه است و براساس اقدامات انجام‌شده در مراحل انتهایی برای افتتاح قرار دارد و بزودی افتتاح می شود. برای احداث این ایستگاه پمپاژ و خط لوله‌های انتقال آن بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد: حذف ۶ نقطه دیگر تا پایان سال اجرایی می‌شود و ۱۲ نقطه دیگر نیز سال آینده حذف خواهند شد تا فاضلاب اهواز به رودخانه کارون ریخته نشود.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: از ۲۴ نقطه ورودی فاضلاب به کارون ۱۴ نقطه در شرق و ۱۰ نقطه در غرب اهواز است که در تلاش هستیم ۱۲ نقطه در سال جاری و ۱۲ نقطه دیگر نیز سال آینده حذف شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا