بانکبانک و بیمه

حمایت ویژه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از شرکت‌های دانش بنیان

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان چهارمحال و بختیاری گفت: هر چند برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان در جذب منابع نقش دارند، اما بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سعی می‌کند فارغ از این موضوع، تسهیلات مورد نظر این شرکت‌ها را در اختیارشان قرار دهد تا ضمن رفع موانع فعالیت آن‌ها، گامی در مسیر رونق تولید برداشته باشد.
به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «فرزاد قلمکاریان‌نژاد» مدیر شعب بانک در استان چهارمحال و بختیاری با حضور در شبکه رادیویی گفت‌وگو اظهار داشت: سهم منابع قرض‌الحسنه به نسبت سپرده‌های شبکه‌های بانکی عدد کمی است، اما در سال‌های اخیر با پیدایش بانک‌های تخصصی قرض‌الحسنه تا حدودی این نسبت بهبود یافته و اقبال عمومی به سپرده‌گذاری در قالب قرض‌الحسنه افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: بانکداری قرض‌الحسنه و اعطای وام‌هایی در این قالب می‌تواند تأثیرات خرد، اما بسیاری را بر روند افزایش تولید و رونق چرخ‌های اقتصاد کشور داشته باشد که نظیر آن را تا به ‌حال در سیستم بانکی کشور نداشته‌ایم. البته باید توجه داشت که وام‌های بانک‌های قرض‌الحسنه بیشتر در حوزه تولیدکنندگان خُرد کاربرد دارد، زیرا سقف آن محدود است.
قلمکاریان‌نژاد با اشاره به مصارف تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‌های قرض‌الحسنه گفت: در حوزه اعطای وام‌های قرض‌الحسنه ما ۲ بخش داریم. نخست تولیدکنندگان هستند که در راستای حمایت از رونق تولید مورد توجه این نوع از بانکداری قرار گرفته‌اند تا کمکی به رشد اقتصادی کشور شود و بیشترین کمک این بانک‌ها به تولیدکنندگان خُرد و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین بخش دوم مصرف‌کنندگان هستند که وامی در قالب خرید کالای داخلی دریافت می‌کنند تا کمکی به تولیدکنندگان ایرانی شده و محرکی برای افزایش کیفیت و ادامه تولید آن‌ها باشند.
وی گفت: خوشبختانه امروزه شاهد اقبال عمومی در زمینه سپرده‌گذاری در بانک‌های قرض‌الحسنه هستیم و عمده سپرده‌گذاری‌ها توسط مردم انجام می‌پذیرد و ما بنا به دلایل مختلف همچون منع‌های قانونی، به‌ندرت منابع دولتی را در این بانک‌ها داریم.
وی همچنین گفت: هر چند برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان در جذب منابع نقش دارند، اما بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سعی می‌کند فارغ از این موضوع، تسهیلات مورد نظر این شرکت‌ها را در اختیارشان قرار دهد تا ضمن رفع موانع و مشکلات فعالیت آن‌ها، گامی در مسیر رونق تولید و رشد اقتصادی برداشته باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا