خودروکسب و کار

بهترین راه خرید قسطی ماشین در ایران چیست؟

در سال‌های اخیر به دلیل گرانی انواع خودروها و افزایش قیمت ارز، روش‌های خرید قسطی ماشین طرفدار زیادی پیدا کرده‌اند. گرفتن وام خودرو از بانک، خرید اقساطی خودرو از افراد واسطه و نمایشگاه‌ها و خرید اقساطی ماشین از سایت‌های اعتباری و واسطه از جمله این روش‌ها هستند. اگر می‌خواهید خودروی خودتان را به صورت قسطی پرداخت کنید، ولی با بهترین و منطقی‌ترین روش خرید قسطی ماشین آشنا نیستید، این مقاله برای شما است.

خرید ماشین اقساطی

مزیت‌های خرید قسطی خودرو چیست؟

قبل از اینکه روش‌های خرید قسطی ماشین را معرفی کنیم، مزیت‌های آن را توضیح می‌دهیم. همان‌طور که می‌دانید در سال ۱۴۰۲ قیمت خودرو افزایش پیدا کرده است و بسیاری از کسانی‌که پولشان را پس‌انداز کرده بودند، نتوانستند ماشین بخرند. با خرید قسطی خودرو لازم نیست نگران کاهش ارزش پول باشید یا از دیگران پول قرض کنید، بلکه می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای معقول صاحب بهترین ماشین شوید.

همچنین بخوانید

در واقع، خرید اقساطی خودرو عامل بودجه را دور می‌زند و دست شما را برای خرید خودرو باز می‌گذارد. اگر از روش خرید اقساطی استفاده کنید، می‌توانید ماشین‌های مختلف را بررسی کنید و سراغ بهترین و باکیفیت‌ترین ماشین‌ها بروید. علاوه‌بر این موارد، خرید قسطی ماشین به ضامن احتیاج ندارد و لازم نیست دنبال ضامن و گواهی کسر از حقوق ضامن باشید.

معرفی روش‌های خرید اقساطی خودرو

به‌طور کلی، روش‌های خرید اقساطی خودرو شامل دریافت وام خودرو از بانک، خرید از افراد واسطه و خرید قسطی ماشین از سایت‌های اعتباری هستند. اگر بخواهید وام خرید خودرو از بانک‌های مختلف بگیرید، باید حساب باز کنید و به ضامن هم احتیاج دارید.

این نکته را هم باید در نظر بگیرید که خرید اقساطی ماشین با وام بانکی، فرایند زمان‌بری است و کارهای اداری زیادی دارد. روش دوم، پیدا کردن نمایشگاه‌ها و افراد مطمئن برای خرید قسطی خودرو است. در این حالت، امکان کلاه‌برداری وجود دارد و شما نمی‌توانید به هر کسی اطمینان کنید.

به‌علاوه، بسیاری از این افراد قیمت ماشین را افزایش می‌دهند. در واقع، مشتری‌ها برای خرید قسطی خودرو باید پول بیشتری پرداخت کنند. بهترین روش خرید قسطی ماشین استفاده از سایت‌های اعتباری است. با ثبت‌نام در این سایت‌ها، شما می‌توانید اعتبار بگیرید و خودروی موردعلاقه‌تان را قسطی تهیه کنید. در بخش بعدی، شرایط خرید اقساطی ماشین از سایت‌های اعتباری را توضیح می‌دهیم.

خرید اقساطی از سایت‌های اعتباری، بهترین روش خرید قسطی ماشین

سایت‌های خرید اقساطی به شما اجازه می‌دهند که خودروی دلخواهتان را با هزینه تمام‌شده کمتری بخرید. به‌علاوه، قیمت ماشین در این سایت‌‌ها کارشناسی‌شده است و فروشنده هم قیمت ماشین را افزایش نمی‌دهد. نکته مهم اینکه در این روش برای خرید قسطی خودرو به ضامن احتیاج ندارید. با ثبت‌نام در سایت‌های خرید اقساطی، لازم نیست چندین ماه برای خرید نقدی ماشین منتظر بمانید؛ بلکه می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای معقول صاحب انواع خودروهای ایرانی شوید.

نحوه خرید قسطی ماشین

اولین مرحله خرید قسطی ماشین، انتخاب خودرو است. بهتر است انواع خودروهای داخلی مثل تارا، شاهین و کوییک را بررسی کنید و ویژگی‌های آن‌ها را مقایسه کنید. در مرحله بعد، در یکی از سایت‌های معتبر خرید اقساطی ثبت‌نام کنید و اطلاعات هویتی را کامل کنید.

سپس اعتبارسنجی آنی بانکی انجام می‌شود. در این مرحله، باید مدارک شناسایی مثل شناسنامه و کارت ملی را بارگذاری کنید. بعد از کارشناسی خودرو، نوبت بارگذاری چک صیادی است. چک صیادی نقش ضامن را دارد. در واقع، این چک نشان می‌دهد که شما قسط‌ها را در زمان مشخص پرداخت می‌کنید. با مراجعه به بانک‌ها و اپلیکیشن‌های مجازی بانک‌ها می‌توانید چک صیادی بگیرید.

بعد از بارگذاری چک، مبلغ پیش‌پرداخت را واریز می‌کنید. همه این مراحل آنلاین هستند و لازم نیست برای ارائه مدارک به فروشگاه یا بانک بروید. در نهایت، بعد از واریز پیش‌پرداخت، برای عقد قرارداد خرید قسطی خودرو باید به فروشگاه یا فروشنده خودرو مراجعه کنید و خودرو را تحویل بگیرید.

خرید خودرو قسطی

مدارک مورد نیاز برای خرید اقساطی خودرو

موارد زیر مدارک لازم برای خرید قسطی ماشین هستند. بهتر است قبل از شروع فرایند خرید اقساطی، این مدارک را آماده کنید و در صورت لزوم از آن‌ها اسکن بگیرید.

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • چک صیادی
  • مدارک احراز شغلی
  • کد ثنا
  • برگه سخا
  • گواهی امضای محضری
  • احراز محل سکونت

برای اینکه بتوانید هر چه زودتر فرایند خرید قسطی ماشین را شروع کنید، همین امروز برای دریافت مدارک اقدام کنید. چک صیادی را می‌توانید از هر بانکی تهیه کنید، فراموش نکنید که برای استفاده از چک صیادی باید آن را در سامانه چک صیاد یا اپلیکیشن‌های بانکی ثبت کنید.

برگه سخا و کد ثنا به ترتیب برای احراز محل سکونت خودرو و دریافت ابلاغ قضایی است. برگه سخا را باید از سامانه سخا بگیرید. برای فرایند تعویض پلاک هم به این برگه نیاز دارید. برای دریافت کد ثنا هم باید به سامانه عدل‌ایران مراجعه کنید و فرایند ثبت‌نام و دریافت کد ثنا را انجام دهید. مدارک احراز شغلی هم گواهی‌های شغلی شما هستند. این گواهی نشان می‌دهد که شما توانایی پرداخت اقساط را دارید.

ماشین قسطی

نکات مهم خرید قسطی ماشین

هنگام خرید قسطی خودرو ویژگی‌ها و امکانات فنی ماشین موردنظرتان را بررسی کنید. این ویژگی‌ها مواردی مثل ایمنی، برند خودرو، مصرف سوخت، سرعت و شتاب آن هستند. توصیه ما این است که علاوه‌بر هزینه خرید اقساطی خودرو، هزینه خرید بیمه را هم در نظر بگیرید. فراموش نکنید که خرید بیمه شخص ثالث برای ماشین الزامی است.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید تا پایان سال ۱۴۰۲، ماشین‌دار شوید، ما در این مقاله بهترین و مطمئن‌ترین روش اقساطی خودرو را معرفی کردیم. پیشنهاد ما این است که برای تحویل خودرو، همین امروز یکی از سایت‌های اعتباری خوش‌نام را انتخاب کنید و فرایند ثبت‌نام را انجام دهید. آماده‌ کردن مدارک لازم برای خرید قسطی ماشین هم باعث تسهیل کار شما می‌شود.

سوالات متداول

چک صیادی چیست؟

چک صیادی یکی از انواع چک بانکی است. شما می‌توانید از این چک برای خرید اقساطی استفاده کنید.

آیا مدارک خرید اقساطی باید به نام خریدار باشد؟

بله، همه مدارک و چک ضمانت باید به نام شخص متقاضی خودرو باشد.

بهترین روش خرید قسطی ماشین چیست؟

بهترین و مطمئن‌ترین روش خرید اقساطی ماشین، ثبت‌نام در سایت‌های خرید اقساطی و استفاده از اعتبار است.

آیا مراحل خرید قسطی خودرو، آنلاین است؟

بله، شما می‌توانید همه مراحل را به صورت آنلاین در خانه انجام دهید، ولی برای بستن قرارداد و تحویل ماشین به محل نگهداری خودرو مراجعه کنید.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا