ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

لابی ارز دیجیتال در آمریکا شدت گرفت

صنعت ارزهای دیجیتال در سال میلادی جاری، رکورد جدیدی در هزینه‌های لابی در آمریکا ثبت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس داده‌های ارائه شده توسط گروه تحقیقاتی غیرانتفاعی «اوپن سِکرت»، شرکت‌های کریپتو در ۹ ماهه سال میلادی جاری، ۱۸.۹۶ میلیون دلار برای لابی کردن هزینه کردند که در مقایسه با ۱۶.۱ میلیون دلار در مدت مشابه سال ۲۰۲۲، بالاتر رفته است.

همچنین بخوانید

این افزایش با وجود فروپاشی صرافی رمزارز اف‌تی‌ایکس در سال میلادی گذشته، روی داد که در میان ۱۰ شرکت رکورددار بیشترین هزینه لابی قرار داشت. در سال میلادی گذشته، شرکت‌هایی از جمله اف‌تی‌ایکس، مجموعا نزدیک به ۲۲ میلیون دلار برای لابی کردن هزینه کردند.

 کوین‌بیس که بزرگترین صرافی رمزارز آمریکا است، با هزینه ۲.۱۶ میلیون دلاری، بیشترین هزینه لابی را داشت و پس از آن، فوریس‌داکس که  Crypto.com را اداره می‌کند، انجمن بلاک‌چین و هولدینگ بایننس، قرار گرفتند.

کریستین اسمیت، مدیر عامل انجمن بلاک‌چین، در بیانیه‌ای گفت: هدف ما تعامل مستقیم با سیاست‌گذاران، ایجاد روابط و کاهش شکاف آموزشی برای ایجاد یک چارچوب نظارتی منطقی است.

شرکت‌های کریپتویی فعالیت در واشنگتن را گسترش داده‌اند زیرا تلاش می‌کنند پس از یک سلسله رسوایی‌ها در سال گذشته، از جمله فروپاشی اف‌تی‌ایکس است که سام بنکمن فرید، مدیر عامل سابق آن، حضور آشنایی در واشنگتن داشت، وجهه خود را ترمیم کنند. بنکمن ماه گذشته، توسط یک هیات منصفه در دادگاه فدرال منهتن، به دلیل کلاهبرداری، مجرم شناخته شد.

شرکت‌های کریپتویی همچنین تلاش کرده‌اند با نظارت‌های رگولاتوری رو به رشد مبارزه کنند، به خصوص کنکاش‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که می‌گوید این صنعت قوانین خود را زیر پا گذاشته است. لابی‌ها پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از کوین‌بیس و بایننش در ژوئن به دلیل عدم ثبت توکن‌ها، تشدید شد.

این صنعت همچنین کمیسیون بورس و اوراق بهادار را تحت فشار قرار داده است تا با ایجاد صندوق قابل معامله در بورس (ETF)  بیت کوین، موافقت کند. در صورت تشکیل این صندوق، بزرگترین ارز دیجیتال جهان به روی میلیون‌ها سرمایه گذار دیگر باز می‌شود. خوش‌بینی به موافقت این کمیسیون با تشکیل این صندوق، به افزایش بیت‌کوین در روز دوشنبه کمک کرد و این ارز دیجیتای، به بالاترین سطح ۲۰ ماهه صعود کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های ارز دیجیتالی همچنین در تلاش برای به تصویب رساندن قوانین دوستانه در مجلس نمایندگان بوده‌اند. تصویب دو لایحه اصلی در ژوئیه که به شفاف‌سازی قوانین مالی موجود در خصوص شرکت‌های ارز دیجیتالی کمک می‌کند، یک پیروزی برای این شرکت‌ها بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا