ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آمازون به جبهه منتقدان مایکروسافت پیوست

شرکت آمازون به سازمان ضد انحصارطلبی انگلیس اعلام کرد مایکروسافت از شیوه‌های کسب و کاری استفاده می‌کند که انتخاب مصرف‌کنندگان در بازار رایانش ابری را محدود می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آمازون، دومین شرکت بزرگ پس از گوگل است که از فعالیت‌های همتای آمریکایی خود انتقاد می‌کند.

همچنین بخوانید

پس از این که سازمان رسانه‌ای آفکام، سلطه آمازون و مایکروسافت در بازار ابری را مورد توجه قرار داد، سازمان بازارها و رقابت انگلیس در اکتبر، تحقیقاتی را درباره صنعت رایانش ابری این کشور آغاز کرد.

آمازون در نامه‌ای که در وب‌سایت سازمان بازارها و رقابت انگلیس، منتشر شد، اعلام کرد: تغییرات صورت گرفته در شرایط استفاده از خدمات مایکروسافت، سوئیچ به تامین کنندگان خدمات ابری دیگر را برای مشتریان دشوار کرده است.

طبق اعلام آمازون، برای استفاده از بسیاری از محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت در سرویس سایر فراهم کنندگان خدمات ابری، مشتری حتی اگر قبلا نرم‌افزار را داشته باشد، باید مجوز جداگانه‌ای خریداری کند. این امر اغلب باعث می‌شود که از نظر مالی، برای مشتری مقدور نباشد که خدمات دهنده دیگری غیر از مایکروسافت را انتخاب کند.

گوگل هفته گذشته، نامه مشابهی به رگولاتور انگلیس ارسال کرده و مدعی شده بود شیوه‌های کسب و کار مایکروسافت، به رقیبان این شرکت آسیب زده است. این شرکت شش توصیه به سازمان بازارها و رقابت انگلیس ارائه کرده بود که شامل وادار کردن مایکروسافت به بهبود قابلیت همکاری برای مشتریانی است که از سرویس آزور  در کنار سایر سرویس‌های ابری استفاده می‌کنند و همچنین بازداشتن این شرکت از ممنوعیت به‌روزرسانی‌های امنیتی برای مشتریانی است که به سرویس خدمات دهندگان دیگر سوئیچ می‌کنند.

اما مایکروسافت به نوبه خود، به رگولاتور انگلیس اعلام کرد که بازار رایانش ابری این کشور، رقابتی مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، منابع رقابت زیادی در بازار ابری انگلیس وجود دارد. گوگل، اوراکل، آی‌بی‌ام و بسیاری دیگر از تامین کنندگان خدمات ابری، میلیاردها پوند در زیرساخت‌های ابری در سطح جهان سرمایه‌گذاری کرده اند تا پاسخگوی تقاضا باشند و به شدت برای حجم کاری هر مشتری در فضای خدمات ابری خود، رقابت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا