ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

یک گزینه حریم خصوصی مهم به واتس‌اپ اضافه شد

واتس‌اپ با عرضه پیام‌های صوتی خود حذف شونده، یک گزینه حریم خصوصی دیگر را به کاربرانش عرضه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پیام رسان واتس‌اپ که متعلق به شرکت متا است، با افزودن پیام‌های صوتی خود حذف شونده، ویژگی‌های حریم خصوصی خود را گسترش داده است. این قابلیت که از گزینه یک بار مشاهده برای عکس‌ها و ویدئوها، الهام گرفته است، به همه کاربران اجازه می‌دهد صداهای ضبط شده‌ای را ارسال کنند که پس از گوش کردن گیرنده، خود به خود حذف می‌شوند.

همچنین بخوانید

این ویژگی یک لایه اضافه از حریم خصوصی را برای مکالمات حساس یا پیام‌های حاوی اطلاعاتی که نباید در ذخیره سازی دائمی قرار بگیرند، اضافه می‌کند. کاربران می‌توانند پیش از ضبط پیام صوتی، گزینه یک بار مشاهده را انتخاب کنند و یک آیکن متمایز در کنار پیام قرار می‌گیرد و ماهیت خود حذف شونده آن را نشان می‌دهد. پیام صوتی بمحض این که دریافت کننده آن را شنید، از سابقه چت ارسال کننده و دریافت کننده پیام، حذف می‌شود و هر گونه رد پای دیجیتالی را از میان می‌برد.

این به‌روزرسانی بخشی از تلاش واتس‌اپ، برای بهبود حریم خصوصی و امنیت کاربر است. در اکتبر سال ۲۰۲۳، این پلتفرم، بک‌آپ چت رمزنگاری شده نقطه به نقطه را معرفی کرد و حمایت بیشتری برای پیام‌ها و رسانه‌های شخصی فراهم کرد. بعلاوه، واتس‌اپ پیام‌های خود حذف شونده را برای چت‌های شخصی و گروهی عرضه کرده و به کاربران اجازه می‌دهد مشخص کنند پیش از حذف شدن خودکار، پیام تا چه مدتی قابل مشاهده است.

ویژگی پیام صوتی خود حذف شونده با بازخورد مثبت از سوی کاربران روبرو شده است. بسیاری از کاربران از کنترل بیشتر روی حریم خصوصی به خصوص برای مکالمات حساس، استقبال کرده اند. این ویژگی با گرایش رو به رشد مکالمات موقتی منطبق است که طی آن، کاربران ترجیح می‌دهند مکالماتشان، خصوصی بوده و حذف شود.

بر اساس گزارش وب سایت پی سی تبلت، عرضه پیام‌های صوتی خود حذف شونده در اکتبر سال ۲۰۲۳ آغاز شد و اکنون برای همه کاربران موجود است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا