انرژی

اتصال ۲ واحد نیروگاهی سد کارون سه به شبکه سراسری

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کارون ۳ از اتصال واحدهای ۵ و ۶ این نیروگاه پس از بازرسی و تعمیرات سالیانه به شبکه سراسری برق کشور خبر داد.

سید حمید صالحی اظهار کرد: به دلیل اهمیت نیروگاه کارون ۳ در شبکه برق کشور، این دو واحد نیروگاهی بر اساس استانداردهای نیروگاه‌های برق آبی و با برنامه‌ریزی مناسب از مدار تولید خارج و بازرسی سالیانه آن‌ها در بازه زمانی مشخص، انجام و مطابق دستورالعمل به شبکه برق کشور متصل شدند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، وی افزود: عملیات فوق در بخش‌های مکانیک، الکتریک، ابزار دقیق و CM و کالیبراسیون انجام شد.

صالحی با اشاره به مهمترین اقداماتی که در برنامه تعمیرات سالیانه این واحدها انجام شد، عنوان کرد: در بخش مکانیک اقداماتی از قبیل کلیه بازرسی‌های سالیانه ژنراتور، توربین، گاورنر، شیر پروانه‌ای، در بخش الکتریک، بازرسی از ژنراتور، سیستم تحریک، ترانس‌های مصرف داخلی، ترانس‌های قدرت، تست‌های الکتریکال ژنراتور، در بخش ابزار دقیق بازرسی از تجهیزات ژنراتور، گاورنر، توربین، شیر پروانه‌ای و در بخش CM، کالیبراسیون بر اساس پایش وضعیت و در بخش‌های ارتعاشات و ترموگرافی بر روی تجهیزات تعمیرات پیشگیرانه انجام شد و در نهایت مطابق برنامه‌ریزی، اتصال واحدهای مذکور به شبکه سراسری صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا