بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

ریال دیجیتال شرکت به پرداخت ملت در همایش بانکداری الکترونیک

دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع «گذار به بانکداری هوشمند» به همت پژوهشکده پولی و بانکی و حمایت شرکت ملی انفورماتیک، روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان ۱۴۰۲ از ٨ صبح الی ١٨ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

در اولین روز از این همایش شرکت به‌پرداخت ملت با حضور مدیران ارشد بانک ملت، مدیرعامل گروه هلدینگ بهسازان فردا، و مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت از جدیدترین محصول خود با عنوان «ریال دیجیتال» رونمایی کرد.

محمدمهدی تقی‌پور مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت با تاکید بر اهمیت ورود به عرصه ارز مجازی گفت: بدلیل اهمیتی که ارز‌های دیجیتال دارند و نقشی که در اقتصاد ایفا می‌کنند، ایران نیز به این عرصه وارد شد که بانک مرکزی بحث ریال دیجیتال را تعریف کرد. وی با اعلام اینکه ورود به عرصه رمزارز‌ها بسیار اهمیت دارد گفت: باید زیرساخت‌ها بدرستی شکل می‌گرفت تا امکان سواستفاده از رمز ارز ایرانی به صفر برسد، به همین دلیل بانک مرکزی با مطالعات گسترده، به این عرصه وارد شد.

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت با اعلام اینکه پس از اطمینان بانک مرکزی از تکمیل زیرساختها، سه بانک وارد این عرصه شدند گفت: بانک ملت بدلیل توانمندی‌های قابل توجهی که دارد، به عنوان یکی از بانک‌ها برگزیده شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت به‌پرداخت به عنوان بازوی توانمند بانک ملت، متولی اجرای ریال دیجیتال و کیف پول ریال دیجیتال شد گفت: به‌پرداخت به عنوان بازوی اجرایی بانک ملت در زمینه ریال دیجیتال، وارد این عرصه شد و بدنبال آن، کیف پول ریال دیجیتال را نیز راه اندازی کردیم.

تقی پور با اعلام اینکه به دو روش امکان جابجایی ریال دیجیتال وجود دارد گفت: به پرداخت به نوعی زیرساخت‌ها را آماده کرده که هم می‌توان ریال دیجیتال را انتقال داد و هم با استفاده از دستگاه‌های پوز به‌پرداخت، جابجایی ریال دیجیتال صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت با بیان اینکه خوشبختانه در تابستان امسال پیشرفت های خوبی را در رابطه با راه اندازی و بهره برداری از ریال دیجیتال داشتیم، گفت: به ثمر رسیدن اقدامات انجام شده منجر به این شد که سامانه آماده تجاری سازی شود و بتوانیم  ریال دیجیتال و کیف پول ریال دیجیتال را به نمایشگاه امسال برسانیم و از آن بهره برداری کنیم.

وی در ادامه افزود: پروژه هنوز در فاز پایلوت است ولی با توجه به فضای همایش ما بصورت موقت این امکان را فراهم کردیم تا حاضران در نمایشگاه بتوانند از پروژه استفاده کنند.

تقی‌پور با تاکید بر اینکه کیف پول ریال دیجیتال تولید شده توسط این شرکت تمام قابلیتهای ریال دیجیتال بانک مرکزی را پشتیبانی می‌کند، گفت: ما در این نمایشگاه امکان پرداخت با ریال دیجیتال بر روی دستگاه های پوز را هم فراهم کرده ایم و به مرحله تجاری سازی رسانده ایم.

از طريق
هادی صفاری

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا