انرژی

بررسی گزارش نهایی تفحص از وزارت نفت و نیرو در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در کمیسیون انرژی مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش نهایی تحقیق و تفحص از وزارتخانه های نفت و نیرو در دولت های یازدهم و دوازدهم در نشست امروز این کمیسیون و ارجاع آن جهت بررسی و تصویب نهایی به صحن مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مصطفی نخعی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون دو گزارش تحقیق و تفحص از وزارتخانه‌های نفت و نیرو دولت‌های یازدهم و دوازدهم طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت. کار این تحقیق و تفحص‌ها که هر دو در صحن علنی مطرح شده و به تصویب نمایندگان رسیده بودند، پس از تشکیل هیات انجام آن، به پایان رسید و امروز گزارش نهایی تحقیق و تفحص‌ها در کمیسیون انرژی قرائت شد.

همچنین بخوانید

وی در ادامه اظهار کرد: پس از تصویب این گزارش‌ها از سوی اعضای کمیسیون انرژی مقرر شد، گزارش نهایی توسط کمیسیون در رابطه با تحقیق و تفحص از وزارتخانه‌های نفت و نیرو دولت‌های یازدهم و دوازدهم  جهت بررسی و تصویب به صحن ارسال شود.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین در نشست امروز کمیسیون آخرین وضعیت توسعه و پیشرفت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی نیز مورد بررسی قرار گرفت‌. اگرچه در لوایح بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ردیفی برای احداث این پتروپالایشگاه به وزارت نفت داده شده اما متاسفانه تاکنون اقدام فیزیکی مشخصی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: هرچند مسئولان مربوطه عمده دلیل این تاخیر را بروکراسی اداری، عدم اتخاذ تصمیم در تعیین شرکا، تاخیر در تصمیم‌گیری شورای اقتصادی برای واگذاری زمین مطرح کردند اما کمیسیون همچنان به ضرورت اجرای مصوبه مجلس و راه اندازی این پتروپالایشگاه تاکید کرد و خواستار رفع موانع از پیش پای این موضوع ازسوی دولت شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا