بانکبانک و بیمه

جایزه ملی فناوری ایران به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رسید

 

در آیین اختتامیه نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۳) از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان برنده جایزه ملی فناوری ایران (جمفا) تجلیل شد.
به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۳) در مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران تبریز با حضور چهره‌های فناوری کشور برگزار شد.
در مراسم اختتامیه این نمایشگاه، هیأت داوران، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را در بین مؤسسات مالی و بانکی و بیمه به‌عنوان برگزیده حامی مالی شرکت‌های فناور انتخاب کرده و به پاس حمایت‌های بانک از شرکت‌های دانش‌بنیان، جایزه ملی فناوری ایران (جمفا) توسط دبیرخانه رینوتکس و وزارت صمت به این بانک اعطا شد. همچنین این جایزه توسط «مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره بانک دریافت شد.
نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در راستای بهبود فضای کسب‌وکار دانش‌بنیان و با رویکرد توسعه و تجاری‌سازی فناوری، هر ساله برگزار می‌شود. این نمایشگاه و جشنواره در سال‌های گذشته با عنوان نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی برگزاری می‌شد که از سال ۱۳۹۶ با تغییر عنوان به نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی و نام اختصاری RINOTEX به فعالیت خود ادامه داده است.
ارائه «فناور کارت» در چارچوب تفاهم‌نامه همکاری بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین با هدف توسعه ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از اقدامات بانک در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.
حمایت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از بازیگران عرصه دانش‌بنیان‌ها به همین مورد محدود نمی‌شود. این بانک در تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متعهد است تا ۱۰۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شده پرداخت کند.
نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور، استفاده از فناوری‌های روز را در فرآیندهای کاری خود به‌طور جدی جاری کرده؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از خدمات غیرحضوری شبکه بانکی همچون افتتاح حساب آنلاین، درخواست وام آنلاین و کارت هدیه آنلاین نخستین بار توسط این بانک به جامعه معرفی شده است. همچنین راه‌اندازی پیشخوان مجازی، توسعه همراه‌بانک و ارائه کیوبانک نیز از جمله اقدامات بانک در حوزه توسعه بهره‌گیری از فناوری به شمار می‌رود که بر بستر آن‌ها مواردی همچون پذیرفتن سفته الکترونیکی و چک الکترونیکی به‌عنوان وثیقه امکان‌پذیر شده است.

از طريق
زهرا میرزایی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا