ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

«رویداد ایده‌شو» در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

چهل و نهمین «رویداد ایده شو»، روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲، با دو هدف اصلی «معرفی فعالیت‌ها و خدمات مرکز رشد علوم انسانی، فناوری‌های نرم و صنایع خلاق» و نیز «شناسایی، ارزیابی و هدایت ایده‌های خلاقانه به سمت راه اندازی کسب و کارهای موفق» در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.  

احسان رئیسی، مدیر مرکز رشد علوم انسانی، فناوری‌های نرم و صنایع خلاق، ضمن اعلام این خبر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چهل و نهمین دوره از «رویداد ایده شو» یکی از رویدادهای مرکز رشد علوم انسانی، فناوری‌های نرم و صنایع خلاق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به شمار می‌رود که در دانشگاه اصفهان استقرار یافته است. در کشور ما مراکز رشد علوم انسانی بسیار نوپا هستند و هنوز الگوهای متناسب و مطلوبی برای طراحی و اداره آن‌ها در دست نیست. به‌طور کلی، این مراکز می‌کوشند تا مسیر تجاری سازی علوم انسانی را هموار سازند.

همچنین بخوانید

مدیر مرکز رشد علوم انسانی، فناوری‌های نرم و صنایع خلاق، درباره اهمیت نقش مراکز رشد علوم انسانی، گفت: در واقع، این مراکز دو نقش مهم و اساسی را بر عهده دارند؛ نخست بسترسازی برای نزدیک‌کردن علوم انسانی به بازار کار و دوم تحقق اقتصاد دانش بنیان بر پایه علوم انسانی.

وی ادامه داد: مرکز رشد علوم انسانی، فناوری‌های نرم و صنایع خلاق که از ابتدای سال ۱۴۰۲، کار خود را آغاز کرده است در پی نقش آفرینی در دو ساحت ذکر شده است. برای این کار برنامه‌های مفصلی طراحی و تدوین شده و همچنین سیاست گذاری ویژه‌ای برای این مرکز انجام گرفته است.

رئیسی، دو حوزه مهم و بنیادین مرکز رشد را «قدرت نرم» و «علوم انسانی دیجیتالی» دانست و یادآور شد:  با توجه به این که از سویی، هسته اصلی اقتصاد دانش‌بنیان بر پایه علوم انسانی و «ارتقای قدرت نرم» است و از سوی دیگر بستر اصلی کسب و کارها و خدمات فرهنگی و علمی «علوم انسانی دیجیتالی» است، تمام فعالیت‌ها و خدمات این مرکز رشد بر دو حوزه مهم و بنیادین «قدرت نرم» و «علوم انسانی دیجیتالی» متمرکز شده است.

وی در خصوص اهداف اصلی برگزاری این رویداد، خاطرنشان کرد: نخستین رویداد رسمی در این حوزه، ۴۹ امین دوره «رویداد ایده شو» است که دو هدف را دنبال می‌کند؛ «معرفی فعالیت‌ها و خدمات مرکز رشد علوم انسانی، فناوری‌های نرم و صنایع خلاق» و «شناسایی، ارزیابی و هدایت ایده‌های خلاقانه به سمت راه اندازی کسب و کارهای موفق».

 مدیر مرکز رشد علوم انسانی، فناوری‌های نرم و صنایع خلاق، به محورهای این رویداد اشاره کرد و افزود: بر اساس آنچه گفته شد محورهای این رویداد دو حوزه «قدرت نرم» که شامل  فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، دیپلماسی علمی، فرهنگی و عمومی، دیپلماسی دیجیتال، رسانه، گردشگری و نیز «علوم انسانی دیجیتال» که شامل رسانه‌ها و فرهنگ دیجیتال، میراث فرهنگی دیجیتال، متن‌کاوی، پردازش زبان طبیعی، آموزش دیجیتال و مصورسازی داده‌ها می‌شود را در برمی‌گیرد.

رئیسی به اهداف رویدادهای «ایده شو» اشاره کرد و تفاوت این دوره از «رویداد ایده شو» را با دوره‌های پیشین برشمرد. وی در این خصوص گفت: می‌توان گفت هدف این رویدادها تشویق گروه‌ها و صاحبان ایده‌های کسب و کاری است. از این طریق افزون بر تشویق و دیده‌شدن، این ایده‌های نورس، نقد و داوری می‌شوند. در ضمن این داوری‌ها، مشاوره و اصلاح نیز نهفته است. ضمن اینکه گروه یا شخص صاحب ایده با زیست بوم نوآوری و توسعه کسب و کار آشنا می‌شود و می‌تواند شبکه موثری برای کسب و کار خود ایجاد کند. مهم‌ترین تفاوت‌های این دوره از رویداد را با دوره‌های پیشین می‌توان چنین برشمرد:

۱.موضوع این رویداد، ایده‌های کسب و کاری در زمینه علوم انسانی است که بر دو محور «قدرت نرم» و «علوم انسانی دیجیتالی» تکیه دارند.  

۲. این رویداد اولین اقدام مرکز رشد علوم انسانی، فناوری‌های نرم و صنایع خلاق با رویکرد همگانی است. بر همین اساس، این رخداد فرصت مناسبی برای پذیرش شرکت‌کنندگان در مرحله رشد مقدماتی مرکز رشد را فراهم می‌آورد.  

به گزارش آرمان اقتصادی، چهل و نهمین «رویداد ایده شو»، روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه، در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. علاقمندان و صاحبان ایده می‌توانند برای آگاهی از جزئیات این رویداد به آدرس https://ideashow.istt.ir/  مراجعه و برای شرکت در این رویداد، ایده خود را ثبت کنند.

«رویداد ایده‌شو» در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا