ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

واشنگتن‌پست: هکرهای چینی به ده‌ها مرکز زیرساخت آمریکا حمله کردند

یک رسانه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور گزارش داد که در یک سال گذشته هکرهای چینی به بیش از ۲۰ سازمان حساس آمریکایی نفوذ کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در گزارش روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از مقامات و مدیران صنعتی ایالات متحده آمده است: ارتش چین در حال گسترش توان خود برای ایجاد اختلال در زیرساخت‌های کلیدی آمریکاست، از جمله شبکه‌های برق، آب، ارتباطات و حمل‌ونقل.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، از میان نهادهای هدف گرفته‌شده می‌توان به تأسیسات آب در هاوایی، یک بندر بزرگ در ساحل غربی آمریکا، یک خط لوله انتقال نفت و گاز، یک اپراتور برق در ایالت تگزاس و شرکت‌های مخابراتی در گوآم اشاره کرد.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که این کارزار حمله سایبری به هیچ یک از عملکردهای حیاتی و حساس آمریکایی آسیبی وارد نکرده است.

بااین‌وجود، مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست مدعی شدند که توجه به هاوایی که میزبان ناوگان اقیانوس آرام آمریکاست، و همچنین حمله به دست‌کم یک بندر و مراکز تدارکاتی نشان از آن دارد که ارتش چین می‌خواهد توان ایالات متحده برای اعزام نیروهایش در صورت حمله به تایوان را کاهش دهد.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس‌گرفتنش می‌داند. این در حالی است که آمریکا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تسلیحاتی تایوان بوده و بارها به روش‌های مختلف اعلام کرده است که در صورت حمله چین، به نحوی از این جزیره خودگردان حمایت خواهد کرد. بر اساس پیمان‌های امضا شده میان واشنگتن و تایپه، ایالات متحده قانوناً موظف به دفاع از تایوان است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا