صنعت، معدن، تجارت

باید لوازم خانگی باکیفیت وارد شود/ با رکود ۸۰ درصدی مواجهیم

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: برای واردات لوازم خانگی باید کیفیت و تکنولوژی تولید را درنظر داشت تا امکان صادرات برای کشورمان فراهم شود البته این صنف با رکود ۸۰ درصدی مواجه است.

به گزارش آرمان اقتصادی، اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در نشست خبری با تاکید براینکه فروشگاه‌های بزرگ موجب ایجاد مشکلات برای اصناف خرده شده است، گفت: ایجاد فروشگاه‌های بزرگ، اصناف فروشنده لوازم‌خانگی، مبلمان و حتی باربرها را دچار مشکل کرده است و اصناف خرد در رکود بالایی به سر می‌برند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تاکید کرد: با توجه به تسهیلاتی بانکی که برای فروش در اختیار فروشگاه‌های بزرگ قرار می‌گیرد اما ۲۵۰۰ فروشگاه خرد لوازم خانگی از آن بی‌بهره هستند، مصرف کننده به سمت آنها تمایل پیدا کرده است به طوری که در ۹ ماه اخیر، این صنف با رکود ۸۰ درصدی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها تسهیلات را در اختیار فروشگاه‌های محدودی قرار دهند ادامه داد: در صورتی که این تسهیلات بانکی در اختیار عموم مردم قرار گیرد افراد در انتخاب و خرید خود آزادی عمل خواهند داشت. در مواردی نیز مردم برای بهره‌مندی از این تسهیلات بانکی که به راحتی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، اقدام به خرید می‌کنند و بلافاصله آن را می‌فروشند، که باعث برهم خوردن چرخه در این صنعت می‌شوند.

این مسؤول در خصوص احتمال واردات دوباره لوازم خانگی، گفت: مخالف واردات لوازم خانگی نیستیم اما باید لوازم خانگی با کیفیت همراه با تکنولوژی تولید آنها وارد شود تا زمینه صادرات این محصولات برای کشورمان فراهم شود. از سوی دیگر با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری زیادی در صنعت لوازم خانگی صورت گرفته است، کالای مشابه داخلی نباید وارد شود.

اصناف خرد در معرض تهدید کسب و کار

حسین شهرستانی عضو هیأت مدیره اتحادیه لوازم خانگی نیز در ادامه این نشست خبری، گفت: اصناف خرد به دلیل فضای رقابتی که با یکدیگر دارند، اقدام به فروش محصولات خود با کف قیمت می‌کنند اما با توجه به اینکه مانند معدود فروشگاه‌های بزرگ تبلیغات ندارند، دیده نمی‌شود و کسب و کار آنها در معرض تهدید قرار گرفته است.

عضو هیأت مدیره اتحادیه لوازم خانگی در ادامه تاکید کرد: از طرفی برخی از خریدهای که در فروشگاه‌های بزرگ صورت می‌گیرد، واقعی نیست و افراد با خرید کالا از آن برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند و حتی اطراف این فروشگاه‌ها برخی افراد حضور دارند که محصولات خریداری شده را از خریداران دوباره خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: اصناف خرد نیز برای اینکه در چرخه توزیع باقی بمانند قصد عرضه اقساطی محصولات خود را به صورت هماهنگ دارند و به‌زودی فروشگاه‌های که اقدام به این کار می‌کنند بنر هماهنگ از سوی اتحادیه خواهند داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا