امور زیربناییتعاون و اشتغال

صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی کشور نیازمند درآمدهای پایدار هستند

اراک- نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: صندوق های بیمه ای و بازنشستگی کشور نیازمند درآمدهای پایدار هستند تا از مشکلات و دغدغه های موجود رهایی یابند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد حسینی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری مشترک سه شهرستان فراهان، آشتیان و تفرش که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فراهان برگزار شد، اظهار داشت: موضوع برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با هدف توسعه و رونق کسب و کار و کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در مجلس به تصویب رسیده است که در کمیسیون برنامه و بودجه و در فراکسیون اشتغال به خوبی از این طرح حمایت شد.

وی افزود: اجرای این طرح می تواند به رفع دغدغه های اشتغال بخش روستایی کمک کند و در آینده نزدیک باید سهمیه هایی که در این رابطه براساس قانون اعلام می شود سریع تر به بانک های مرتبط ارجاع شود.

نماینده تفرش، اشتیان و فراهان در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: یکی از ابرچالش هایی که در کشور وجود دارد موضوع صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی و…است. 

حسینی تصریح کرد: در کشور حدود ۶۰ الی ۷۰ صندوق وجود دارد و اولین صندوقی که به گل نشست صندوق بازنشستگی فولاد بود؛ حتی صندوق بازنشستگی نفت هم چنانچه با روند موجود پیش رود با مشکل روبرو می شود.

وی ادامه داد: امروز صندوق تامین اجتماعی نیز در یک نقطه سر به سر قرار گرفته و با توجه به قانون برنامه ششم اگر سالی ده درصد از بدهی های تامین اجتماعی پرداخت شود، شاید مشکل صندوق تامین اجتماعی کاهش یابد.

نماینده تفرش، اشتیان و فراهان تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه این مورد را به عنوان یک دغدغه در دستور کار داشت و در این رابطه چندین جلسه کارشناسی در کمیسیون برگزار شد .

حسینی خاطر نشان کرد: این جلسات با دو رویکرد دنبال شد یکی اینکه چه درآمدهای پایداری را می توانیم برای این صندوق ها فراهم کنیم و دیگر اینکه با چه اصلاحاتی در قانون موجود می توانیم این دغدغه ها را رفع کنیم.

وی بیان داشت: یکی از مباحثی که در قانون آمده و همه با آن دست به گریبان هستند موضوع حقوق بازنشستگانی است که در گذشته بازنشسته شده اند و امروز در یک حد بسیار پایین حقوق می گیرند و توقع این است که مشکل این قشر هم براساس قانونی که مصوب شد، تا پایان برنامه ششم حل شود.

نماینده تفرش، اشتیان و فراهان ادامه داد: این مورد بار مالی دارد اما نباید فراموش کنیم که همسان سازی حقوق بازنشستگان خواسته به حق مردم ایران است و مجلس هم در تلاش است در کنار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه اقدامات موثر صورت گیرد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا