اقتصاد کلان

باید از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه هنوز ما به عنوان بانک از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده نکردیم، گفت: حتما باید طی تفاهم‌نامه‌ای از ظرفیت و تجربیات آنها در راستای کارهای آموزشی و پژوهشی خود استفاده کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شیخ‌حسینی در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش، فناوری و تجلیل از پژوهشگران برگزیده در این حوزه، با بیان اینکه پژوهش و استفاده از روش‌های علمی برای حل مسائل و مدیریت حاکمیت مبتنی بر داده در عصر حاضر حرف اول را می زند، گفت: اگر مدیران بخواهند برنامه‌ریزی درستی داشته باشند و مدیریت آنها مبتنی بر کار علمی و کارشناسی باشد تا بیشترین بهره‌وری را داشته باشند باید از روش‌های علمی، برنامه‌ریزی‌های داده‌محور و تصمیم‌سازی‌های مبتنی بر اطلاعات دقیق و درست استفاده کنند. ‌

وی افزود: اثربخشی به معنای انتخاب و هدف‌گذاری درست و کارایی به معنای استفاده از بهترین راه و روش‌ها برای رسیدن به هدف است. بهترین راه استفاده از اطلاعات درست و نتیجه‌گیری و استفاده از روش‌های علمی است.

شیخ‌حسینی معتقد است که واحد تحقیق، پژوهش و توسعه جزو لاینفک کسب و کارهاست تا در محیط و صنعت رقابت کنند و پایداری داشته باشند و به طور مرتب خود را به روز و از آخرین دستاوردها استفاده کنند و همچنین بر اساس خواسته و نیاز جامعه هدف، محصولات و خدمات را طراحی کنند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه این بانک به عنوان بانک دولتی و تخصصی توجه ویژه‌ای به امر پژوهش دارد، تصریح کرد: در اداره کل پژوهش، بر اساس نیاز و خواسته، طرح مسئله می‌شود و این طرح مسئله در قالب کارهای پژوهشی در دستور کار قرار می‌گیرد و طرح‌ها و موضوعات در قالب روش‌های علمی بررسی می‌شوند و در نهایت نتایج آن در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه این بانک هنوز از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده نکرده و باید طی تفاهم‌نامه‌ای از ظرفیت و تجربیات آنها در راستای کارهای آموزشی و پژوهشی خود استفاده کنیم، تصریح کرد: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران امضا کردیم که در قالب این تفاهم‌نامه در حوزه آموزش و پژوهش‌های کاربردی برای تعاونی‌ها به عنوان رکن اقتصادی در کشور، بتوانیم بر اساس نیازهای کسب و کارهای تعاونی از ظرفیت کارهای پژوهشی برای شناسایی راه‌حل‌ها و معرفی محصولاتی که بتواند نیاز تعاونی‌ها را برطرف کند، استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا