ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

استارلینک از یارانه ۹۰۰ میلیون دلاری آمریکا بی‌نصیب ماند

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا تصمیم سال ۲۰۲۲ خود برای محروم کردن سرویس استارلینک شرکت اسپیس ایکس از ۸۸۵.۵ میلیون دلار یارانه اینترنت پرسرعت روستایی را مجددا تائید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اعلام کرد این تصمیم که در سال ۲۰۲۲ مورد اعتراض شرکت اسپیس ایکس قرار گرفت، به دلیل کوتاهی استارلینک در عمل به الزامات برنامه ابتدایی، گرفته شد و استارلینک نتوانست نشان دهد که می‌تواند سرویس وعده داده شده را ارائه دهد.

همچنین بخوانید

از جمله دلایل ناکامی استارلینک که این رگولاتور ذکر کرد، شکست در پرتاب موفق موشک استارشیپ بوده است. ماهیت نامعلوم پرتاب‌های آتی استارشیپ، می‌توانست روی توانایی استارلینک برای عمل به تعهداتش تاثیر بگذارد.

پس از این که استارلینک موافقت کرد اینترنت پرسرعت را برای ۶۴۲ هزار نفر از خانه‌ها و کسب و کارهای ۳۵ ایالت آمریکا فراهم کند، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا این یارانه را در اوت سال ۲۰۲۲ بر اساس داده‌های تست سرعت، لغو کرد.

اسپیس ایکس اعلام کرد که از تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال، عمیقا ناامید و متحیر است و افزود: استارلینک به وضوح یکی از بهترین گزینه‌ها و احتمالا بهترین گزینه برای تحقق اهداف برنامه اینترنت روستایی بوده است.

دو کمیسیونر جمهوریخواه این کمیسیون از میان پنج عضوش، با این تصمیم مخالفت و اعلام کردند کمیسیون ارتباطات فدرال، به طور نامناسبی اسپیس ایکس را سه سال زودتر از اهداف سال ۲۰۲۵، مسئول نگه داشته است و نشان می‌دهد که خشم دولت بایدن از ماسک، عامل این تصمیم بوده است.

برندن کار، کمیسیونر کمیسیون ارتباطات فدرال گفت که این کمیسیون در حال پیوستن به فهرست رو به رشد سازمان‌های دولتی است که علیه کسب و کارهای ایلان ماسک، دست به اقدام می‌زنند و این تصمیم مطمئنا با الگوی اذیت‌های نظارتی دولت بایدن، مطابقت دارد.

ماسک در پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال منطقی نیست. استارلینک تنها شرکتی است که واقعا اینترنت پرسرعت روستایی را در مقیاس بزرگ، حل می‌کند. آنها باید برنامه را منحل کنند و پول را به مالیات دهندگان برگردانند.

بر اساس گزارش رویترز، ناتان سیمینگتون، کمیسر جمهوریخواه کمیسیون ارتباطات فدرال با بیان این که استارلینک در سپتامبر سال ۲۰۲۳، حدود دو میلیون مشترک داشت، افزود: شرکت اسپیس ایکس، ماهانه ماهواره‌های بیشتری را در مدار قرار می‌دهد که می‌تواند به خدمات سریع‌تر و مطمئن‌تر تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا