بورسبورس اوراق

صندوق‌های املاک و مستغلات متحول کننده بازار مسکن

رئیس اداره امور نهادهای مالی خدمات دهنده سازمان بورس و اوراق بهادار در کارگاه آموزشی «شناخت کلی صندوق‌های سرمایه‌گذاری» نهضت تامین‌مالی شهر اعلام کرد: صندوق‌های املاک و مستغلات، متحول کننده بازار مسکن هستند.

323

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، مهدی یاربد، در کارگاه آموزشی «شناخت کلی صندوق‌های سرمایه‌گذاری» نهضت تامین‌مالی شهر، بر شناخت کلی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و جایگاه آن در بازار سرمایه تاکید کرد و افزود:در این کارگاه آموزشی، مدیران ارشد و کارمندان شهرداری با صندوق‌های سرمایه‌گذاری و چگونگی جایگاه آن در بازار سرمایه و مکانیزم اجرای آن آشنا شدند. یکی از اهداف برگزاری این کارگاه این است که شهرداری‌ها با شناختی که از صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیدا می‌کنند بتوانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری مورد نظر خود را برای تامین مالی انتخاب کنند.

رئیس اداره امور نهادهای مالی و خدمات دهنده سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه صندوق های املاک و مستغلات یکی از ابزارهای متحول کننده در بازار مسکن است، تصریح کرد: صندوق های املاک و مستغلات یکی از ابزارهایی است که به راحتی می تواند حجم بالایی از سپرده های مردم را جذب و از این طریق بازار مسکن را با تحول اساسی مواجه کند.

وی افزود: صندوق زمین و ساختمان در گذشته هم وجود داشته است اما از عمر صندوق املاک و مستغلات یکسال بیشتر نمی‌گذرد.

یاربد اظهار داشت: هنوز جایگاه دو صندوق املاک و مستغلات و زمین و ساختمان به خوبی تدوین نشده است و شهرداری از این دو ابزار بهره‌ای نبرده است. این درحالی است که پیش از این شهرداری مشهد تنها نهادی بود که این قضیه را به طور جدی دنبال می‌کرد و درخواستی  از دیگر شهرداری‌ها در کشور نداشتیم. به نظر می‌رسد هنوز آشنایی لازم در خصوص صندوق های سرمایه گذاری در کشور وجود ندارد و برگزاری همایش نهضت مالی گامی موثر برای شناساندن صندوق های سرمایه گذاری است.

در ادامه این کارگاه آموزشی، کلیات شناخت صندوق های سرمایه گذاری و جایگاه آن در بازار سرمایه و مکانیسم اجرای صندوق های املاک و مستغلات و چگونگی تاسیس آن تشریح شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا