بورسبورس اوراق

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یک تامین مالی پایدار با ریسک حداقلی هستند

کارشناس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری یک تامین مالی پایدار با ریسک حداقلی هستند.

246

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، رحیم زارعی، کارشناس مسئول مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار در کارگاه «آشنایی مدیران شهرداری با ساختار صندوق‌های سرمایه‌گذاری» ضمن تشریح اهداف برگزاری این کارگاه گفت: آشنایی مدیران شهرداری‌های کشور در خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نحوه مشارکت افراد مختلف در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مزیت‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی بود. 

وی،افزود: همچنین دراین کارگاه آموزشی علاوه بر بررسی مزایا و معایب و ارائه راهکار برای بهتر اجرایی ساختن پروژه‌ها مخصوصاً با مشارکت عموم مردم جامعه، به شهرداری‌ها آموزش داده شد که برای تامین مالی پروژه‌های خود از کدام ساختار صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند. 

کارشناس مسئول مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مباحث و سرفصل‌های مطرح شده در این کارگاه‌ها نیز توضیح داد: انواع ساختار صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اجزای تشکیل دهنده، نحوه کارکرد، واجدین شرایط شرکت یا سرمایه‌گذاری، ساختار صندوق‌ها،دارایی تحت مدیریت صندوق‌ها، تعداد صندوق‌های موجود در بازار، مقایسه وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری با بازارهای جهانی،وضعیت فعلی صندوق‌ها و چشم‌انداز آتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری از مواردی بود که در این جلسه  به بحث و بررسی گذاشته شد.

زارعی در ادامه به مخاطب هدف این جلسات اشاره کرد و افزود: به صورت کلی مخاطب هدف ما آحاد جامعه به ویژه افرادی است که به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سهام و بورس تمایل دارند و به دنبال تامین مالی از طریق بازار سرمایه هستند. البته این موضوعات می‌تواند مورد استفاده شخصی مدیران شهرداری هم قرار گیرد.

وی در پایان با تاکید بر این که سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در صندوق‌ها برای آحاد جامعه که اطلاعات کافی و لازمی از بازار سرمایه ندارند،مفیدتر از سرمایه‌گذاری مستقیم است، تصریح کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند یک تامین مالی کاملا پایدار با ریسک حداقلی باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا