صنعت، معدن، تجارت

ساخت ۵۰ فروند کشتی مسافری داخلی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجوه سازمان بنادر و دریایی و با سود صفر درصد ۵۰ فروند کشتی مسافری با استفاده از توان داخلی می سازیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در مورد شناورهای مسافری اظهار کرد: تاکنون ۵۰ فروند کشتی مسافری به منظور تکمیل شناورهای مسافری تخصیص داده‌ایم که مقرر شد وزارت صمت کشتی سازها را انتخاب کند تا با وجوه اداره شده سازمان بنادر و با سود صفر درصد این ۵۰ فروند را با استفاده از توان داخلی کشتی سازان بسازیم و آماده کنیم.

همچنین بخوانید

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص لایروبی خلیج گرگان، گفت: خلیج گرگان اواخر سال گذشته در حال از بین رفتن بود و بندر ترکمن حدود ۱۵ سال خشک شده بود. البته تاکنون با حضور رئیس جمهوری در این منطقه یک میلیون و ۴۶۰ هزار متر مکعب لایروبی انجام و کانال آشوراده کاملاً باز و بندر ترکمن احیا شده است. بر این اساس هم آب قابل توجهی از دریا به سمت این خلیج گسیل شد.

وی در مورد ظرفیت بنادر شمالی هم اضافه کرد: ظرفیت دریایی در بنادر شمالی بالای ۳۰ میلیون تن در سال است و در ماه‌های گذشته از این مسیر شاهد رشد تجارت خوبی با روسیه و قزاقستان بودیم. هم‌اکنون بندر امیرآباد به شبکه ریلی وصل است و بندر کاسپین نیز به زودی متصل می‌شود.

صفایی با بیان اینکه گردشگری دریایی سالانه ظرفیت جا به جایی ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر مسافر را دارد، گفت: بندرگاه «نخل ناخدا» بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته و طرح توسعه بندر شهید حقانی، بندر جزیره هرمز و جزیره بوموسی با تأمین امکانات و ساخت ترمینال در حال تجهیز است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا