ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هزینه ۷۰۰ میلیون دلاری گوگل برای خلافی که به گردن نگرفت

طبق مفاد توافق ضد انحصارطلبی با ایالت‌ها و مصرف کنندگان آمریکا که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو اعلام شد، گوگل با پرداخت ۷۰۰ میلیون دلار و اجازه رقابت بیشتر در فروشگاه برنامه پلی استور خود موافقت کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، بر اساس این توافق که همچنان منوط به تایید نهایی قاضی است، گوگل ۶۳۰ میلیون دلار به صندوق این توافق برای مصرف کنندگان و ۷۰ میلیون دلار به صندوقی پرداخت خواهد کرد که توسط ایالت‌ها استفاده خواهد شد.

همچنین بخوانید

طبق این توافق، مصرف‌کنندگان واجد شرایط، حداقل دو دلار دریافت خواهند کرد و ممکن است براساس هزینه‌هایی که در فروشگاه گوگل پلی استور در فاصله ۱۶ اوت سال ۲۰۱۶ تا ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۳ داشته اند، پول بیشتری دریافت کنند.

همه ۵۰ ایالت، ناحیه کلمبیا، پورتوریکو و جزایر ویرجین به این توافق پیوستند.

گوگل متهم شده بود که از طریق محدودیت‌های غیرقانونی در توزیع اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌های اندرویدی و هزینه‌های غیرضروری برای تراکنش‌های درون برنامه‌ای، از مصرف‌کنندگان بیش از حد هزینه می‌گیرد. این شرکت ارتکاب خلاف را به گردن نگرفت.

ایالت یوتا که شاکی اصلی بود و سایر ایالت‌ها این توافق را در سپتامبر اعلام کردند، اما مفاد این توافق در آستانه دادگاه مربوط به شکایت شرکت اپیک گیمز از گوگل، محرمانه نگه داشته شد. هیأت منصفه دادگاه فدرال کالیفرنیا هفته گذشته به نفع شرکت اپیک گیمز، اعلام کرد که بخش‌هایی از کسب و کار اپلیکیشن گوگل ضدرقابتی است.

ویلسون وایت، معاون گوگل در امور دولتی و سیاست عمومی، در بیانیه‌ای گفت: این توافق مبتنی بر انتخاب و انعطاف‌پذیری اندروید بوده و حفاظت‌های امنیتی قوی و توانایی گوگل برای رقابت با دیگر سازندگان سیستم عامل و سرمایه‌گذاری در اکوسیستم اندروید برای کاربران و طراحان اپلیکیشن را حفظ می‌کند.

 این شرکت اعلام کرد در حال گسترش توانایی طراحان اپلیکیشن و بازی برای فراهم کردن یک گزینه پرداخت پول برای خریدهای درون برنامه‌ای در کنار سیستم پرداخت پلی استور است. گوگل اعلام کرد که بیش از یک سال است که گزینه پرداخت را در آمریکا به صورت آزمایشی اجرا کرده است.

در راستای این توافق، گوگل اعلام کرد توانایی کاربران برای دانلود مستقیم اپلیکیشن‌ها از طراحان آنها را ساده می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل با شکایت‌های دیگری در خصوص شیوه‌های جست‌وجو و تبلیغات دیجیتال این شرکت روبروست اما هر گونه تخلف در این موارد را رد کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا