اقتصاد کلان

آخرین تغییرات دولت در لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ از افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان به میزان ۱۸ درصد در اصلاحیه بودجه خبر داد و گفت که منابع حاصل از افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان می‌شود.

مجتبی توانگر در گفت و گو با ایسنا در تشریح اصلاحات دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: دولت در لایحه اصلاحیه بودجه آورده که نرخ مالیات بر ارزش افزوده یک درصد افزایش پیدا کند که منابع آن صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و والدین معظم شهدا در سقف منابع حاصل از این بند شود؛ پیش از این، دولت این منابع را برای تکمیل و بهره برداری از طرح های تملک دارایی های سرمایه ای در نظر گرفته بود.

همچنین بخوانید

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: همچنین دولت در اصلاحیه بودجه این بند را اضافه کرده که خرید تضمینی گندم توسط شرکت مباشر دولتی در سال ۱۴۰۳ صرفا درسقف مصارف یارانه‌ای نان صورت ‌گیرد. همچنین هرگونه فروش آرد یارانه‌ای برای سایر مصارف ممنوع بوده و این گروه از مصرف‌کنندگان باید نسبت به خرید گندم مورد نیاز خود به قیمت تضمینی با اولویت سازوکار کشت قراردادی از کشاورزان اقدام کنند.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: یکی دیگر از اصلاحات دولت در لایحه بودجه این است که ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های ‌اجرایی به میزان متوسط ۱۸ درصد افزایش پیدا کند و مستمری والدین شهدا معادل حداقل دریافتی بازنشستگان کشوری خواهد بود.

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس افزود: پیش از این دولت افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر را به میزان متوسط ۱۸ درصد و ضریب حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های ‌اجرایی را به میزان متوسط ۲۰ درصد تعیین کرده بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا