صنعت، معدن، تجارت

تحقق ۵۰ درصدی تعهدات اشتغال در گیلان

رشت – مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تحقق ۵۰ درصدی تعهدات اشتغال در استان خبر داد و گفت: با احداث ۶۶۶ واحد تولیدی و صنعتی در گیلان برای حدود ۲۱ هزار نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، تیمور پورحیدری عصر سه شنبه در بازدید از واحد تولیدی در قالب رویداد رسانه‌ای ۲۴ ساعته «جام امید» که به همت سازمان بسیج رسانه گیلان در رشت برگزار شد، اظهار کرد: بسیج و سپاه در بخش‌های مختلف کمک حال مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه کلید برون رفت مشکلات کشور به تولید بر می‌گردد، افزود: گیلان جزو استان‌های پیشرو در حوزه تولید و صنعت در کشور است.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به نگاه و رویکرد راهبردی دولت سیزدهم به تولید و اشتغال بیان کرد: به جهت قابلیت‌های خوب تولیدی و صنعتی در گیلان تمام نگاه‌ها به این استان معطوف شده است.

سیاست‌های بانکی با جهش تولید و اشتغال مغایرت دارد

پورحیدری با انتقاد از سیاست‌های انقباضی بانک‌ها اضافه کرد: سیاست‌های بانکی با جهش تولید و اشتغال مغایرت دارد و نیاز است بانک‌ها سیاست‌های راهبردی شأن را نسبت به تولید تغییر دهند.

مدیرکل صمت گیلان افزود: بانک‌ها در راستای تقویت زیرساخت‌های تولید از جمله افزایش طرح توسعه، خرید ماشین آلات و افزایش ظرفیت تسهیلات ارائه دهند.

پورحیدری با تاکید بر لزوم راستی آزمایی سرمایه گذاری در حوزه تولید و صنعت افزود: اعتبارات و تسهیلات به افراد و شرکت‌هایی داده می‌شود که دغدغه تولید داشته باشند.

مدیرکل صمت گیلان از احیای ۱۰۵ واحد راکد در این استان خبر داد و اضافه کرد: ۴۰ معدن متروکه اکتشافی در گیلان در مرحله بازگشت به چرخه فعالیت و تولید قرار دارد.

پورحیدری با اشاره به اجرای ۱۵۲ پروزه صنعتی با پیشرفت ۶۰ درصد به بالا بیان کرد: با اجرا این پروژه‌ها برای بیش از ۵۵۰۰ نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

وی از صدور جواز ساخت برای ۶۶۶ شرکت برای ایجاد صنایع جدید در گیلان خبر داد و افزود: با احداث این تعداد شرکت‌ها برای حدود ۲۱ هزار نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد که تا پایان دولت سیزدهم برنامه ریزی شده است.

بانک‌ها خودشان را با سیاست‌های تولید همراه کنند

مدیرکل صمت گیلان از اختصاص ۱,۸۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در این استان خبر داد و اضافه کرد: این مقدر تسهیلات اعتباری به ۳۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در دو سال اخیر اختصاص یافته است.

پورحیدری از تحقق ۵۰ درصدی تعهدات اشتغال در گیلان خبر داد و بیان کرد: از ۳۵ هزار تعهد اشتغال در گیلان بیش از ۱۵ هزار اشتغال تحقق یافته است و ۴۵ درصد اقتصاد و اشتغال استان توسط صمت صورت می‌گیرد.

مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه بانک‌ها خودشان را با سیاست‌های تولید همراه کنند، گفت: عمده منابع اعتباری برخی بانک‌ها در خارج از استان هزینه می‌شود.

پورحیدری با بیان اینکه کمبود اراضی در حوزه تولید و گسترش فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در گیلان چالش بزرگی است، اضافه کرد: تشویق کارآفرینان خوشنام و مؤثر در حوزه صنعت و تولید مورد توجه است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا