اقتصاد کلان

اجرای دقیق مولدسازی به عملیاتی شدن طرح‌ها سرعت می‌بخشد

معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: امروز وظیفه اصلی مدیران کمک به افزایش سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار است.

مالک رحمتی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) در جلسه کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت در استان زنجان با بیان اینکه دولت در مولدسازی، نه اموال مردم، بلکه اموال مازاد خود را به نفع بهره‌مندی عموم جامعه به اقتصاد باز می‌گرداند، اظهار کرد: اجرای دقیق و درست مولدسازی به انجام و یا اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام سرعت می‌بخشد. 

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه اجرای این طرح مورد تاکید مقام معظم رهبری و جزو سیاست‌های مهم دولت است، افزود: اجرای مولدسازی به معنای ارتقای بهره‌وری است و از این ظرفیت راهگشا باید در راستای گره‌گشایی اجرای طرح‌ها استفاده کنیم. 

رییس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه مولدسازی یک رویکرد گفتمانی دارد، ادامه داد: آیین‌نامه جدید مولدسازی نگرانی‌های مسئولان و مدیران را رفع کرده است و می‌دانیم مولدسازی چیز جدیدی نیست؛ یعنی این موضوع قاعده و قانون جدیدی نبوده ولی در گذشته به درستی به آن عمل نمی‌شد.  

وی با بیان اینکه مولدسازی یک رویکرد گفتمانی دارد، اذعان کرد: کشور داری تاکنون روی یک ریلی بود که اکنون نیازمند تغییر این ریل هستیم. 

این مسئول با بیان اینکه اگر بخواهیم طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی در کشور به پایان برسد باید طرح مولدسازی اموال مازاد دولت به طور جدی پیگیری و اجرایی شود، تصریح کرد: آیین‌نامه جدید سازوکارهای مناسبی را برای ایجاد ارزش‌افزوده در اموال دولتی ایجاد کرده و اختیارات قابل توجهی به استان‌ها داده است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه امروز کشور نیازمند تصمیم در این چارچوب است تا حرکتی ایجاد شود، تشریح کرد: برای اجرای بهتر طرح بر اساس سیاست‌های دولت کار در استان‌ها به شخص استانداران واگذار شده تا با همکاری سایر مسئولان براساس نیازها، امور اولویت‌بندی و پیگیری شود. 

رحمتی با بیان اینکه با اجرای مولدسازی در استان زنجان شاهد اتفاقات خوبی در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خواهیم بود، تاکید کرد: مدیران بر خود، کمک به افزایش سرمایه‌گذاری را وظیفه بدانند و تحقق این موضوع مستلزم نگهداشتن درست دارایی‌های هر مجموعه و استفاده بهره‌ورانه از آن است‌. 

به گزارش آرمان اقتصادی، مجموع پروژه‌های نیمه‌تمام استان زنجان شامل ۲۲۹ هزار مترمربع عرصه و ۵۱۹۰ مترمربع اعیان است که تکمیل آنها نیازمند ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است. عمر بیش از ۳۰۰ پروژه کمتر از ۵ سال است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا