انرژی

گلدمن ساکس به دورنمای نفت بدبین شد

بانک آمریکایی گلدمن ساکس با اشاره به تولید قوی نفت در آمریکا، انتظار خود از قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۴ را به میزان ۱۰ دلار در هر بشکه پایین برد و بین ۷۰ تا ۹۰ دلار تخمین زد.

به گزارش آرمان اقتصادی، تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی نوشتند: ما همچنان انتظار داریم قیمت نفت در محدوده مشخصی مانده و نوسان قیمت ملایمی در سال ۲۰۲۴ داشته باشد. ظرفیت مازاد تولید بالا برای مدیریت شوک‌های عرضه، روند صعودی قیمت نفت را محدود خواهد کرد.

همچنین بخوانید

این بانک سرمایه گذاری اکنون انتظار دارد قیمت هر بشکه نفت برنت در ژوئن سال ۲۰۲۴، به ۸۵ دلار اوج بگیرد و در سال ۲۰۲۵-۲۰۲۴، بین ۸۱ تا ۸۰ دلار معامله شود، در حالی که پیش از این قیمت ۹۲ دلار را پیش بینی کرده بود.

نفت برنت در معاملات روز دوشنبه در حدود ۷۷ دلار در هر بشکه معامله شد که کاهش ۲۰ درصدی در مقایسه با قیمت سپتامبر نشان می‌دهد. بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا حدود ۷۲ دلار در هر بشکه بود.

تحلیلگران گلدمن ساکس خاطرنشان کردند تداوم عرضه از سوی منابع غیراوپک که در راس آنها آمریکا قرار دارد، نشان می‌دهد که عوامل مثبت متعدد برای تولید آمریکا، احتمالا در سال ۲۰۲۴ استمرار پیدا می‌کند.

تحلیلگران این بانک پیش بینی می‌کنند تولید نفت ۴۸ ایالت آمریکا در سه ماهه چهارم سال میلادی آینده، به ۱۱.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و پیش بینی خود از مجموع رشد تولید مایعات آمریکا در سال ۲۰۲۴ را از ۰.۵ میلیون بشکه در روز، به ۰.۹ میلیون بشکه بالا بردند.

در گزارش گلدمن ساکس آمده است: تصمیم اوپک برای محدودیت عرضه، بهبود اقتصاد چین، ذخیره سازی دوباره نفت در آمریکا و ریسک ملایم رکود، ریسک نزولی برای قیمت نفت را محدود خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گلدمن ساکس خاطرنشان کردند عربستان سعودی بعید است بازار را در سال ۲۰۲۴ غافلگیر کند و انتظار می‌رود محدودیت عرضه اوپک پلاس به میزان ۱.۷ میلیون بشکه در روز که در آوریل سال ۲۰۲۳ اعلام شد تا پایان سال ۲۰۲۵ و محدود عرضه اضافی ۲.۲ میلیون بشکه در روز تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ تمدید شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا