ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

زارع‌پور: تا دهه فجر باید ۱۰۰ درصد خدمات دستگاه‌ها در پنجره ملی خدمات هوشمند دولت انجام شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون ارائه حدود ۷۱ درصد خدمات دستگاه‌ها در پنجره ملی خدمات هوشمند دولت انجام می شد و باید تا دهه فجر به ۱۰۰درصد برسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پنجره ملی خدمات هوشمند دولتی اظهار کرد: برای هوشمندسازی تا یک ماه و برای استعلامات برخط تا ۳۰ آذر به دستگاه‌ها فرصت داده شده است. برای ارائه خدمات ۱۰۰درصدی هم مهلت گذشته و یکی یکی دارند می‌آیند و دلایلشان را ارائه می‌کنند و امیدواریم حداکثر تا دهه فجر خدمات کامل شود.

وی ادامه داد: تا الان دستگاه‌ها در حال ارائه حدود ۷۱ درصد از خدماتشان هستند و تا ۳۰ آذر که فرصت پایانی است باید تمام استعلامات خود را برخط کنند که هنوز بعضی‌هایشان عقب هستند. تا ماه بعد هم باید ۲۰ درصد مراحل هوشمند شود یعنی بدون مراجعه حضوری، ارسال مدرک و مداخله انسانی در هر ساعت از شبانه‌روز باید بتوانید خدمت دریافت کنید. البته میانگین آن الان ۵ یا ۶ درصد است که تا یک ماه آینده باید به ۲۰ درصد برسد.

زارع‌پور با بیان اینکه این اتفاق بسیار بزرگی است که شما بتوانید همه خدمات دولت را در یک پنجره واحد داشته باشید، افزود: برای همین کار سنگینی را می‌طلبد و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها این حدود ۳۰ درصد خدمت باقی مانده هم تا دهه فجر به پنجره ملی خدمات هوشمند اضافه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره اینترنت ماهواره‌ای عنوان کرد: ما بارها در همین حیاط دولت اعلام کرده‌ایم که در وزارت ارتباطات و دولت از فعالیت هر ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور استقبال می‌کنیم، منوط به اینکه قواعد سرزمین ما را بپذیرند.

وی اضافه کرد: تقریبا یک ماه و نیم قبل، هیئت تنظیم مقررات جهانی اتحادیه بین‌المللی مخابرات مصوب کرد که یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان اینترنت به شکل منظومه ماهواره‌ای باید «لندینگ رایت» جمهوری اسلامی را برای ارائه خدمات بپذیرد. به عنوان مقدمه کار هم یک شرکت دیگر آمد و قواعد سرزمینی یا به اصطلاح فنی آن لندینگ رایت جمهوری اسلامی را پذیرفت و امضاء کرد و در حال طی کردن مقدمات برای گرفتن پروانه از سازمان تنظیم مقررات رادیویی است تا بتواند فعالیت خود را به شکل رسمی در ایران آغاز کند.

زارع‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پروژه قیبر نوری گلستان، بیان کرد: فردا با حضور ریاست محترم جمهور این پروژه افتتاح خواهد شد. گلستان اولین استان ما است که تمام ۳۷ شهر آن تحت پوشش کامل فیبر نوری قرار گرفته و از فردا هموطنان عزیزمان در شهرهای مختلف استان گلستان می‌توانند از سرعت‌های چندصد مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: هر هموطنی در استان گلستان از فردا درخواست بدهد ظرف حداکثریک ماه اپراتوری که مشخص شده این سرویس را برایش فراهم می‌کند. سرعت‌هایی که در قالب این طرح به مردم عزیزمان در این استان ارائه شده تا ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه هم بوده که ۸۰ تا ۹۰ برابر سرعت فعلی است که ارتباطات ثابتمان در کشور دارد. امیدواریم که تا پایان دولت، چنین سرعتی را برای همه خانوارهای شهری فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا