امور زیربناییتعاون و اشتغال

۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در انتظار بیمه شدن

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران گفت: ۵۰۰ هزار کارگران ساختمانی در انتظار بیمه شدن از سوی سازمان تأمین اجتماعی هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، اکبر شوکت، رئیس کانون انجمن صنفی کارگران درباره آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی در گفت‌وگویی رادیویی گفت: متأسفانه این موضوع مانند سه سال گذشته در بلاتکلیفی به سر می‌برد. اضطراب قطع شدن بیمه سه سال است که همراه این افراد بوده و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته بیمه ۳۰۰ هزار نفر قطع شده است. با وجود اصلاحات جزئی در مجلس و نظر کمیسیون اجتماعی در صحن کار کارشناسی این کمیسیون کنار گذاشته شد.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران بیان کرد: قانون مصوب مجلس از سوی سازمان تأمین اجتماعی اجرایی نمی‌شود. این موضوع باعث شده تا ۵۰۰ هزار نفر در صف بیمه کارگری قرار بگیرند.

وی افزود: به تازگی شاهکاری نمایندگان بساز و بفروش استان فارس صورت دادند که منابع پیش‌بینی شده در قانون که تحت استفساریه به مجلس آورده نصف شود. در صورت رأی آوردن امید بیمه شدن ۵۰۰ هزار نفر کارگر از بین خواهد رفت.

شوکت یادآور شد: یکی از بزرگترین ضعف‌های اقتصادی کشور عدم ایستادگی در برابر ثروتمندان است. متأسفانه نفوذ بسیار و بفروش‌ها قدری زیاد است که می‌توان گفت به راحتی حق و حقوق کارگری پایمال می‌کنند؛ اما همچنان پیگیر حل مشکل بیمه کارگران خواهیم بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا